کتاب آیین نمایشی عروس گولی در فرهنگ مردم گیلان منتشرشد

باز باران خبر/ کتاب آیین نمایشی عروس گولی در فرهنگ مردم گیلان منتشرشد

به گزارش باز باران خبر؛ کتاب آیین نمایشی عروسی گولی در فرهنگ مردم گیلان در شمارگان هزارنسخه، اثر پژوهشی مشترک پدیدآوران مسعود صوفی نژاد سیویری و شهرزاد نظری و همچنین با مقدمه ای از دکتر فاطمه سلیمی ایرنجی، توسط انتشارات بلور رشت وارد بازار کتاب شد.

اثر حاضر نخستین بار در سطح کشوردر قالب کتاب با محوریت موضوع آیین مراسم پیشواز نوروز در گیلان وغرب مازندران با استفاده از تحقیقات میدانی، مشاهدات ومنابع کتابخانه ای بطور جامع پرداخته شده که می تواند پاسخگوی پرسش های دانشجویان رشته هنری تئاتر وعلاقمندان به آیین های پیش نوروزی در سطح استان های گیلان ‌مازندران بشمار آید.
شایان ذکر است پدید آورندگان این اثر در زمینه های مختلف از جمله قدمت پیدایش، فلسفه اجرا، شیوه اجرا، شخصیت های نمایش، کارگردانی در نمایش، میزانسن در نمایش، نماد پردازی، روایت‌های عروس گوله در غرب و شرق گیلان و غرب مازندران پرداخته اند؛ ضمن اینکه استفاده از نظریات پژوهشگران گیلان و غرب مازندران در زمینه معرفی نمایش عروس گولی، از مزیتهای کتاب یادشده بوده که خواننده را بیشتر با این رسم آیینی آشنا می سازد.
ویرایش اثر حاضر توسط نسرین پورعلمی با دقت و ظرافت خاصی صورت گرفته که می تواند بر غنای آن بیافراید.
گفتنی است مسعود صوفی نژاد سیویری و شهرزاد نظری دو زوج روزنامه نگار هستند که سالها در کار پژوهش وتحقیقات میدانی فعالیت دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19696

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: