فرماندار رشت در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر؛ کارگران خط مقدم توسعه و تولید در کشور هستند

بازباران خبر/فرماندار شهرستان رشت گفت: کارگران خط مقدم توسعه، پیشرفت و بالندگی تولید هستند که نیازهای اساسی کشور را تامین می‌کنند، اگر کارگران نباشند روح در جامعه جریان ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در نخستین روز از هفته کار و کارگر و در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: هفته کار فرصت مناسبی است تا از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند جامعه کارگری که از اقشار بسیار زحمتکش در جامعه هستند، تجلیل شود.

وی با اشاره به جایگاه و نقش کارگران در نظام اسلامی افزود: جامعه کارگری در توسعه، بالندگی و پیشرفت نقش اساسی دارند، کارفرمایان زیر ساخت‌ها و ابزار لازم را فراهم می‌کنند، کارگر نقش تولید را بر عهده دارد، لذا این دو به یکدیگر در نقش‌آفرینی وابسته هستند.

فرماندار شهرستان رشت گفت: کارگران خط مقدم توسعه، پیشرفت و بالندگی تولید هستند که نیازهای اساسی کشور را تامین می‌کنند، اگر کارگران نباشند روح در جامعه جریان ندارد، براین اساس هر حرکتی در جامعه مدیون کار و تلاش کارگران و کارفرمایان است. به عبارتی نقش آفرینی کارگر در جامعه مانند جریان خون در بدن است.

عاشوری با بیان اینکه باید رعایت ضوابط و قوانین کار در محیط کار اقدامات ایمنی مدنظر قرار گیرد تا کمتر شاهد حوادث ناگوار باشیم، افزود: ضوابط می‌تواند به صورت قانونی و سلبی یا اطلاع‌رسانی باشد.

وی تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان باید با همه وجود برای تحقق شعار امسال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ماموریت خود را در سطح شهرستان انجام دهند و همه مردم و مسئولان در کنار هم برای تولید و اشتغال بیش از گذشته فعالیت کنند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تعداد کارگران در سطح شهرستان رشت بیش از ۱۳۰ هزار نفر می‌باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۸۸ کارگاه تولیدی با بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی برای هر واحد، در سطح شهرستان رشت فعال می‌باشد، علاوه بر این ۵۳ هزار و ۳۵۰  کارگاه با کمتر از ۵۰ نفر در سطح شهرستان فعالیت دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35297

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: