ضعف مدیریت و نظارت از مهمترین مشکلات کشور است

باز باران خبر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بازار غیرمتشکل پولی در سال ۸۶ تصویب شد اما کارایی لازم را نداشت و پس از آن متاسفانه ۱۰۰ موسسه پولی غیرمجاز در کشور ایجاد شد.
سیدکاظم دلخوش در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به با اشاره به تهدید بانک مرکزی برای افشای نام صادرکنندگانی که ارز صادراتی را وارد کشور نکرده اند، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات کشور ضعف در مدیریت و نظارت است و هر دستگاهی فعالیتی که در چارچوب قانون برای آن تعریف شده را به درستی انجام نمی دهد، در حالی که بانک مرکزی باید زودتر از این برای انتشار نام صادرکنندگانی که ارز صادراتی را وارد کشور نکرده اند، اقدام می کرد.
نماینده مردم صومعه سرا افزود: جزو وظایف ذاتی بانک مرکزی نظارت و کنترل بر ورود ارزهای صادراتی کشور و برخورد با افرادی است که ارز خود را وارد کشور و وارد سامانه نیما نمی کنند.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی بانک عامل نیست بلکه نهادی ناظر بوده که خود قانون گذار است، ادامه داد: بانک مرکزی در راس هرم ساماندهی سیستم بانکی کشور است و در قانون بازار غیرمتشکل پولی تاکید شده که بانک مرکزی حق ندارد به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی در خارج از سیستم بانکی اجازه فعالیت مالی و بانکی دهد.
دلخوش با تاکید بر اینکه هر شخص می خواهد حتی یک ریال فعالیت مالی کند باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد، تاکید کرد: بازار متشکل ارزی در شرایط کنونی پاسخگوی نیازهای کشور نیست.
وی با انتقاد از تشکیل بازارهای متعدد که بیشتر آنها هیچ سرانجامی نداشته است، افزود: بازار غیرمتشکل پولی در سال ۸۶ تصویب شد اما کارایی لازم را نداشت و پس از آن متاسفانه ۱۰۰ موسسه پولی غیرمجاز در کشور ایجاد شد که برای اقتصاد کشور مشکل آفرین شدند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بی توجهی به بازار غیرمتشکل پولی سبب شده مردم در بخش‌های مختلف دچار مشکل شوند، تصریح کرد: مجلس برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی هر تلاشی می کند، البته استقلال بانک مرکزی می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد و کمک بیشتری به کنترل اوضاع پولی کشور کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=794

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: