اولین نشست تخصصی انجمن علمی مدیریت ورزشی استان گیلان برگزار شد

باز باران خبر – سرویس ورزشی: اولین نشست تخصصی انجمن علمی مدیریت  ورزشی استان گیلان به میزبانی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

   در این جلسه که با حضور دکتر سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا، روسای هیات ها و سبک های ورزشی، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت ورزشی از دانشگاه های استان گیلان همراه بود، ابتدا پروفسور ارسلان دمیرچی رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین حاضر در خصوص چالش های ورزش گیلان گفت: لزوما بکار بردن واژه چالش به مفهوم مشکل نیست بلکه مکانیسم های اجرایی حل مسایل و مدیریت کردن پروژه ها را به نوعی چالش می نامیم. در واقع مدیریت با برنامه و داشتن استراتژی که خروجی خوبی داشته باشد می تواند چالش را رفع کند.

وی افزود: هدف از این نشست طرح نقاط ضعف و یا بیان مشکلات اجرایی نیست بلکه تحلیلی از مسایلی است که جامعه ورزش با آن روبرو می باشد و احیاناً از نگاه مدیریت ورزشی می خواهیم به آن ها پرداخته و مسیرهای درست و روش های مناسب حل آن ها را انتخاب کنیم.

دکتر دمیرچی اضافه کرد: استان گیلان به لحاظ دارا بودن ویژگی ها، منابع و سرمایه های بالقوه انسانی که در اختیار دارد انتظار زیادی از آن می رود و از آنجایی که گیلان در گذشته در اکثر رشته های ورزشی در صف اول قرار داشته این انتظار می رود که همچنان در همین راستا گام برداریم.

رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان اظهار داشت: متاسفانه امکانات و زیر ساخت های ورزش گیلان در حال حاضر چندان مدرن و توسعه یافته نیست و البته نیازمند طراحی فضاهای جدید ورزشی بوده و در این راستا حمایت های مادی و سیاست گذاری و میزان نفوذ ما در سیستم کلان ورزش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آینده نگری در ورزش خیلی مهم است یادآور شد: اینکه شرایط و امکانات ورزش استان را پررنگ کنیم به نوعی وظیفه همه ماست و باید از همین نشست ها و جلسات خروجی مطلوبی داشته باشیم متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم حق ورزش گیلان را از ورزش کشور بگیریم.

در ادامه نیز دکتر سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا و عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مقوله ورزش بسیار مهم و حیاتی بوده و همه وظیفه داریم در راستای توسعه و ترویج ورزش گام های محکم و اساسی برداریم که البته در این زمینه دانشگاهیان و اساتید ورزش می توانند با مشارکت در قانون نویسی به مجلس کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر با فعالیت ها و اقداماتی که  در شهرستان صومعه سرا انجام شده است سرانه فضای ورزشی این شهرستان را بالاتر از کشورهای اروپا رسانده ایم و با ساخت ۳۴ سالن ورزشی و در کنار آن احداث تعداد زیادی زمین های ورزشی با چمن مصنوعی و چمن طبیعی برای جوانان و علاقمندان فضای ورزشی مطلوبی در دسترس آنها قرار دادیم.

نماینده مردم صومعه سرا اضافه کرد: از آنجایی که علاقمند به حمایت از ورزش و ورزشکار هستم با عضویت در هیات رییسه فراکسیون ورزش هم اکنون چهار دوره در آن انجام وظیفه می کنم. فراکسیون ورزش یکی از مهمترین و پرکارترین فراکسیون های مجلس است که تاکنون کارها و اقدامات مهمی انجام داده و کاری که ما در مجلس طی این چند دوره  برای ورزش کشور انجام داده ایم در طول تاریخ ورزش ایران بی نظیر است.

دلخوش خاطر نشان کرد: بودجه ورزش خوشبختانه رشد خوبی داشته و صد در صد نیز تخصیص می یابد و بودجه ورزش سال ۱۴۰۰ هم نسبت به گذشته شرایط بهتری یافته که مجلس در تخصیص و هزینه کرد آن نظارت خوبی دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین گفت: قانون بودجه یکساله است و ما برای یکسال برنامه ریزی می کنیم ولی آن برنامه ۵ ساله است و ما می توانیم در قانون برنامه اهدافی را که داریم دنبال نماییم؛ در قانون برنامه پنجم اشاره شده است که پیمانکاران و سرمایه گذارانی که به ورزش کمک می کنند می توانند از مزیت آن استفاده نموده و هر کمکی که کرده اند به عنوان هزینه قطعی مالیات آن ها تلقی می شود و با نامه وزارت ورزش از پرداخت مالیات معاف می شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در خاتمه اظهار داشت: مجلس و نمایندگان برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران همیشه آماده بوده و بنده نیز در خدمت ورزش استان خواهم بود و مدام پیگیر مشکلات ادارات ورزش و هیات های ورزشی هستم.

   در این نشست همچنین پروفسور رحیم رمضانی نژاد، استاد دانشگاه گیلان با موضوع تحلیل محورهای توسعه ورزش، دکتر مرتضی رضایی صوفی، دانشیار دانشگاه پیام نور با موضوع چالش های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ورزش، دکتر حمیدرضا گوهر رستمی، استادیار دانشگاه گیلان با موضوع مدیریت عملکرد در ورزش قهرمانی و دکتر سیاوش خداپرست، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع نقش گردشگری ورزشی در توسعه پایدار به ایراد سخنرانی پرداختند.

   گفتنی است در این نشست دکتر سید رضا رحیمی مقدم مدیر پایگاه قهرمانی استان، خورسندی مدیر مسئول روزنامه سوال جواب، گسگری رئیس هیات تیروکمان استان، علیپور رئیس هیات ورزش های رزمی گیلان، خاتمی رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان، کاویانی رئیس کمیته اسپوکس بسیج ورزشکاران استان، رفیعی پور رئیس کمیته بازرسی هاپکیدو کشور نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم احکام اعضای انجمن علمی مدیریت ورزشی استان گیلان اعطا شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21929

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: