‍ پایانی برای ماه عسل شهردار رشت!

در آستانه شروع دوباره برف وباران در شهر رشت ، ماه عسل آقای شهردار به پایان رسیده و او باید برای عبور از این بحران احتمالی همه داشته ها و توانایی هایی خود را به میدان بیاورد!   

سال گذشته همین روز ها بود که شهردار وقت رشت (ناصر حاج محمدی) بر مسند شهرداری رشت نشسته بود و برای قدم زدن و راه رفتن و کتاب خواندن و بازدید هایش فیلم عکس در خروجی رسانه ها می رفت و سعی در ترند کردن هشتگ برایش داشتند.  آن روز ها در یادداشتی به او هشدار داده بودم که لباس پادشاه بر تنت کرده اند و مردم فریب این عکس ها و فیلم ها و هشتگ ها را نمی خورند و نیاز است تا شهروندان به صورت عملی اتفاق های مثبت را در زندگی و شهر شان ببینند.  

پروپاگاندایی شکل گرفت که لکه گیری دو خیابان را نهضت آسفالت نامیدند و سرکشی به آبگرفتگی یک خیابان را که با چکمه داخل پایش، یک تعداد برگ داخل جوی آب را کنار می زد شکافتن رود نیل و عبور بنی اسراییل از آن بنامند و آنچه پیش آمد برفی که شهرداری و سایر ارگان ها را غافلگیر کرد و شد آنچه نباید می شد. حال دوباره به همان روز ها نزدیک می شویم و دوباره همان اتفاق ها و فیلم ها و عکس ها و هشتگ ها و این بار لباس پادشاه را برتن “سید محمد احمدی ” شهردار رشت می پوشانند و سعی می کنند هشتگ آقای شهردار را ترند کنند که البته هیچ وقت نمی توانند و این هشتگ را می زنند که خود شهردار فقط مطالب مرتبط به خود را ببیند.

احمدی شهرداری بومی است که سابقه فرمانداری رشت را نیز در کارنامه دارد آدم بدون تجربه و ناآشنایی به وضعیت رشت نیست. اتفاقا با شناخت کامل از وضعیت مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر رشت هم بر سر کار آمده است. با خواست ها و مشکلات شهر رشت هم نا آشنا نیست. خوب هم می داند که اگر از چشم مردم رشت بیفتد مانند شهرداران غیربومی جایی ندارد که برود و زادگاهش همین جاست.

پس بهتر است هرچه زودتر هشتگ بازی ها و پروپاگاندا تبلیغاتی که نتیجه معکوس دارد را رها کند و به بیان واقعیت ها و مشکلات با مردم بپردازد زیرا مردم رشت بسیار باهوش تر از این حرف ها هستند و بارها با این دست تبلیغات گزیده شده اند و هیچ دریافت نکرده اند. 

احمدی عملا گزارشی برای ارائه به مردم ندارد. تمام پروژه های عمرانی  خوابیده اند و فرصت آسفالت خیابان ها هم با رسیدن فصل سرما از دست رفته چون وسایل گرم نگه داشتن قیر را شهرداری رشت ندارد و عملا هر لکه گیری آسفالتی بی کیفیت است که دردی از چاله چوله های شهر که مچ پا و زیر بندی ماشین های مردم را دچار مشکل می کند دوا نمی کند. 

احمدی می داند سهم مردم از مدیریت شهری صفر است زیرا هیچ کار عمرانی انجام نمی شود که هیچ ، از ردیف بودجه عمرانی نیز مدام اصلاحیه بودجه از طرف شهرداری می آید تا صرف هزینه های جاری و پرداخت دستمزد ها شود! در مناطق عملا هیچ پروژه عمرانی صورت نگرفته است و در تمامی کدها منفی است. این در حالی است که دیگر نمی توان گفت احمدی تازه آمده است و باید به او مهلت داد چون مردم مهلتی ندارند و با این اوضاع اگر دوباره برف سنگینی بیاید زمینگیر می شوند و عملا مشخص نیست که شهرداری دستگاه های برف روب را اورهال نموده و قطعات لازم را تهیه کرده است و نیروی انسانی و راننده کافی برای روز های برفی آماده نموده و یا اگر نه حداقل به مردم گفته شود بعد از برف خودتان هستید و خودتان و روز های خوبی داشته باشید. مردم نیاز به اقدامات عملی و گزارش های عملی دارند وگرنه چتر در دست گرفتن و شب های بارانی در آبگرفتگی بالای شهر رشت، عکس گرفتن که نه مجاهدت است و نه رفع مشکل که پا گذاشتن در همان مسیری است که حاج محمدی را به سقوط کشاند. پس به عنوان شهردار بومی که از جنس خود مردم است نباید بگذارد با لباس پادشاه او را بفریبند زیرا مردم فریب نمی خورند و با توجه به اینکه در شهرداری کسی جز خود سید محمد احمدی اجازه مصاحبه پاسخگویی ندارد عملا تمام مسوولیت ها هم متوجه خود اوست.  پس باید پاسخ دهد که برای مشکلات پیش رو چه تمهیداتی اندیشیده است و مردم را محرم و آگاه بداند.

سروش علیزاده 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17162

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: