طرح اقدام ملی بزرگترین طرح تولید و تامین مسکن است

باز باران خبر/ مدیر شعب بانک مسکن استان گیلان گفت: بانک مسکن استان طی سال جاری با پرداخت حدود ۱۹ هزار و ۴۲۲ فقره تسهیلات با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال رتبه اول در بخش پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داد.

به گزارش باز باران خبر؛ زهرا صداقت علی مدیر شعب بانک مسکن استان گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان با تاکید بر اینکه بعد از تامین غذا، تامین مسکن دومین نیاز و جزء نیازهای ضروری در طول زندگی بشر است، اظهار داشت:تهیه مسکن و تامین مالی مسکن از ارکان مهم نظام مسکن می باشد.

وی افزود:بخش مسکن موتور محرکه و پیشران در رشد و توسعه اقتصادی است و اهمیت به بخش مسکن در کنترل تورم ، بیکاری و اقتصاد نقش مهمی دارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان گیلان خاطرنشان کرد:تشدید نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن که طی سالهای اخیر به دلیل افزایش قیمت ارز و تحریم ها به وجود آمده موجب شد دولت در حوزه مسکن و ساختمان با عاملیت بانک مسکن تدابیری اتخاذ نماید.

تدابیر بانک مسکن برای ارائه خدمات بیشتر به متقاضیان

وی تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن ، انتشار اوراق رهنی ، پیگیری و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه های مسکن مهر ، طرح اقدام ملی مسکن از جمله تدابیر بانک مسکن برای ارائه خدمات بیشتر به متقاضیان است.

تدابیر اجرایی بانک مسکن طی یکسال اخیر

صداقت علی ادامه داد:بانک مسکن به عنوان موتور محرکه و پیشران اقتصاد کشور جهت جلوگیری از رکود میان مدت بخش مسکن به دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضی ، سیاست هایی را در سیاستگذاری های سالانه خود لحاظ کرده است.

وی گفت:اعطای تسهیلات مشارکت مدنی به سازندگان حرفه ای و تعیین سقف مورد نظربه لحاظ کمک در پرداخت تسهیلات ساخت جهت افزایش عرضه مسکن و همچنین با هدف ساماندهی و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا ، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز جوانان ، گشایش در طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن ، افزایش قدمت پلاک های مشمول استفاده تسهیلات از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم از جمله تدابیر اجرایی بانک مسکن طی یکسال اخیر بوده است.

سیاست های اعلامی و رونمایی شده بانک مسکن در دهه فجر

وی؛ برنامه ریزی مناسب تامین مالی از منابع مختلف، تجهیز منابع از طریق ابزار بازار پو ، تامین مالی و تقویت طرف عرضه افزایش تولید و ساخت تعداد واحدهای مسکونی و کمک به تعادل تولید و عرضه تقاضای مسک ، اخذ حمایت دولت در قالب یارانه و اعطای خط اعتباری و افزایش سرمایه بانک در راستای بهبود ساختار مالی و توان تسهیلات دهی بانک و اجرای هرچه موثر تر طرح ها و تکالیف محوله در بخش مسکن ، پیگیری واگذاری املاک غیر ضروری ، افزایش درآمد بانک با تکیه بر درآمد کارمزدی و بهبود نرخ بازدهی مصارف و کیفیت دارایی های بانک و استفاده از ظرفیت های قانونی ایجاد شده در راستای تقویت نسبت های مالی و افزایش سهم بازار را از سیاست های اعلامی ورونمایی شده بانک مسکن در دهه فجرعنوان کرد.

اختصاص سهم ۱۰ درصدی از منابع سطح استان به بانک مسکن

صداقت علی اذعان داشت: بانک مسکن به عنوان یکی از ۴ بانک دولتی در سطح استان و جزء یکی از ۱۳ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک ها در استان می باشد.

وی ادامه داد: از ۴۷۹ هزار و ۴۶۴ میلیارد منابع بانک ها در سطح استان ، این بانک سهم ۱۰ درصدی از منابع سطح استان را به خود اختصاص داده است.

جذب ۸ درصدی منابع توسط بانک مسکن طی سالجاری

مدیر شعب بانک مسکن استان گیلان درخصوص جذب ۱۰ ماهه بانک مسکن استان تا پایان دی ماه سالجاری تصریح کرد:حدود ۵۱ هزار و ۸۱۹ میلیارد جذب منابع در سیستم بانکی استان بوده که بانک مسکن ۸ درصد از این جذب را به خود اختصاص داده است.

رتبه اول بانک مسکن گیلان در بخش پرداخت تسهیلات

وی با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات پرداختی، بانک مسکن رتبه ۴ را بین ۱۳ بانک به خود اختصاص داده است، یادآورشد:۳۸۰ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک های استان است که بانک مسکن با اختصاص ۲۱ درصد از مبلغ ذکرشده، رتبه یک را در بخش مصارف استان کسب کرده است.

وی افزود:مانده باقی تسهیلات در بانک مسکن استان ۷۹ هزار میلیارد می باشد که نسبت مصارف به منابع استان بین بانک ها ۷۶ درصد است در صورتی که بانک مسکن ۱۹۵ درصد منابع را در حوزه تسهیلات و مصارف استفاده کرده و این همان نکته مهمی است که همه مسئولان استانی بر آن تاکید دارند.

صداقت علی گفت: بانک مسکن با موفق عمل کردن در بخش پرداخت تسهیلات رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد:تسهیلات پرداختی بانک مسکن استان طی سال جاری حدود ۱۹ هزار و ۴۲۲ فقره با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال بوده است.

محصولات، کاردکرد و خدمات بانک مسکن

صداقت علی با بیان اینکه بخش تسهیلات یکی از شاخصه های مهم در بانک است ، اظهار داشت:پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل های متفاوت به عنوان مثال حساب پس انداز مسکن یکم ، سپرده صندوق پس انداز مسکن ، صندوق پس انداز مسکن جوانان و … از جمله خدمات بانک مسکن به متقاضیان است.

وی خاطرنشان کرد: برای مشتریانی که از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان در سالجاری افتتاح حساب می کنند اعطای تسهیلات تا ۸۰ درصد ارزش ملک پرداخت می شود، بازپرداخت آن براساس مصوبه بانک مرکزی بصورت ساده ۲۰ ساله و بصورت پلکانی ۱۲ ساله خواهد بود، نرخ سود هم تابع مصوبات شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۹ درصد است و سقف تسهیلات نیز ( بصورت برنامه ای تا ۱۵ سال واریز می تواند ادمه دار باشد) در پایان سال پنجم یک میلیارد ریال ودر پایان سال پانزدهم ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است و قدمت پلاک مورد استفاده هم تا ۲۵ سال می باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات خرید از محل حساب اوراق ممتاز بانک مسکن با نرخ ۱۷ و نیم درصد است و درمنطقه بافت فرسوده نیزمتقاضی از یک و نیم درصد تخفیف برخوردار می شود،سقف این تسهیلات در در شهر رشت بصورت انفرادی۸۰۰ میلیون ریال و برای زوجین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال می باشد.

تدابیر بانک مسکن جهت افزایش قدرت خرید متقاضیان

وی در خصوص تدابیر بانک مسکن جهت افزایش قدرت خرید متقاضیان تصریح کرد:برای کمک به قدرت خرید متقاضیان همزمان با تسهیلات خرید، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات جعاله و یا مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات منصوبات هم در کنار خرید پرداخت می شود اگر خانه ای خریداری شود که در رهن بانک باشد و مشتری قبلی به بانک بدهکار است تسهیلات قبلی به متقاضی جدید انتقال می یابد و متقاضی جدید علاوه بر تسهیلات قبلی می تواند از تسهیلات جدید هم برخوردار شود فقط اینکه باید دوسال از زمان خرید واحد مسکونی گذشته باشد.

تسهیلات بانک مسکن در بخش ساخت

وی با اشاره به تسهیلات بانک مسکن در بخش ساخت یادآورشد:در بخش ساخت مسکن هم از محل سپرده مسکن یکم ، صندوق حساب جوانان و یا صندوق ساخت بصورت مشارکت انفرادی یا مجتمع سازی که با بانک باشد برای هرواحد ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و اگر شخصی از مصالح فناوری نوین استفاده کند یا زودتر از موعد تعیین تکلیف واحدهای مسکونی را انجام داده و تسویه کند تخفیف سود را هم در ۱۸ درصد خواهد داشت.

صداقت علی ادامه داد:اگر سازنده حرفه ای بخواهد کل تسهیلات را از اوراق ممتاز استفاده کند واز محل منابع بدون سپرده بانک استفاده نکند می تواند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

احداث مسکن روستایی

مدیر شعب بانک مسکن استان در خصوص احداث مسکن روستایی و بهسازی ، نوسازی و مشارکت در طرح ۲ هزار واحد مسکن روستایی محرومین اذعان داشت:بانک مسکن طی سالجاری برای ۵۸۵ واحد به مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده که مشارکت بانک مسکن در همکاری با بنیاد مسکن در خصوص مسکن روستایی موفق بوده است.

نوسازی بافت فرسوده

وی با اشاره به سرعت بخشیدن بانک مسکن به جریان نوسازی بافت فرسوده انعقاد قرارداد عاملیتی با وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:این بانک مسکن برای ساخت واحد مسکونی انفرادی و مجتمع سازی توانسته با منابع بدون سپرده حداکثر تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه دهد که از این مبلغ، ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و مابه تفاوت طبق نرخ تعیین شده با سپرده ۱۸ درصد و با اوراق ۱۷ و نیم درصد پرداخت می شود.

وی یادآورشد:بانک مسکن در استان گیلان برای ۲۶۲ واحد در بافت فرسوده ، ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

اقدامات بانک مسکن استان در مسکن مهر

مدیر شعب بانک مسکن استان با بیان اینکه تعداد کل واحدهای مسکن مهر در استان گیلان از ابتدای طرح تاکنون ۹۳ هزار و ۷۷۸ واحد بوده است ، تصریح کرد:این تعداد ۴ درصد از سهمیه کل واحدهای مسکن مهر کشور بوده که ۸۳ هزار و ۶۳۰ واحد تا پایان دی ماه سال جاری تعیین تکلیف شده و ۱۱ درصد از واحدهای ناتمام مانده اند که امید است به زودی به پایان برسد و شاهد اتمام پروژه مسکن مهر در استان باشیم.

طرح اقدام ملی بزرگترین طرح تولید و تامین مسکن

وی طرح اقدام ملی را بزرگترین طرح تولید و تامین مسکن عنوان کرد و افزود: همه دستگاهای دولتی با مشارکت حداکثری در پیشبرد این طرح به دنبال ساخت و عرضه انبوه مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان واجد شرایط هستند که در اجرای این طرح ، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با مدیریت وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده و برای سال ۹۹، ۱۴۰ هزار واحد نیز برای بانک مسکن مشخص کردند که بانک مسکن به عنوان اولین و تنها بانک عامل در پروژه اقدام ملی فعلیت می کند.

صداقت علی ادامه داد:در طرح اقدام ملی سهمیه استان گیلان برای سالجاری ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد است که تاکنون ۴ هزار و ۸۲۴ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال اجرا است و ۱۵۸۸ واحد هم توسط بنیاد مسکن در حال پیگیری می باشد.

اجرای طرح ۸۲

وی از اجرای طرح ۸۲ به مناسبت هشتاد و دومین سالروز تاسیس بانک مسکن جهت افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن مهراز ۲۵ دی ماه سالجاری خبر داد و گفت: طرح ۸۲ برای مشتریانی که می خواهند خرید مسکن را از محل خرید اوراق ممتاز انجام دهند اجرا می شوددر این طرح تسهیلات از محل منابع بدون سپرده پرداخت می شوند تا متقاضی مبلغ کمتری را برای خرید اوراق پرداخت کند و ۵۰ درصد از محل بدون سپرده بانک با سود ۱۸ درصد است که مبلغ تسهیلات بصورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین یک صد و شصت میلیون تومان می باشد.

اجرای طرح کارگشا

صداقت علی همچنین از اجرای طرح کارگشا توسط بانک مسکن خبر داد و افزود:طرح کارگشا برای شرکت ها و موسساتی که می خواهند برای کارمندان تسهیلات ضروری پرداخت کنند است ، اجرای این طرح منوط به واریز حقوق کارکنان از سوی بانک مسکن است و مبلغ ۳۰ میلیون تومان از سوی بانک مسکن با بازپرداخت ۱۲ ماهه به کارکنان موسسات و شرکت های طرف قرارداد با بانک مسکن پرداخت می شود.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه

وی اعطای تهسیلات قرض الحسنه را از دیگر خدمات بانک مسکن عنوان کرد و گفت: پرداخت ۸۱۲ فقره تسهیلات ازدواج و ۱۷۹ فقره تسهیلات خود اشتغالی به مبلغ ۸۲ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بانک مسکن استان بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان تصریح کرد:بانک مسکن با مشارکت در پرداخت تسهیلات تبصره ای و تکلیفی در تحقق اهداف دولت در بخش ساخت و خرید انجام وظیفه می کند و در بخش های تولیدی هم با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ، خرید ماشین آلات ، خرید دفتر کار ، مطب و … به ارائه خدمات می پردازد.

انواع سپرده گذاری

وی حساب سپرده سرمایه گذاری با سود ۱۸ درصد آتیه طلایی ۳ را جز حساب های برنامه ای بانک با افتتاح حساب ۲۰۰ هزارتومان بصورت بلند مدت و کوتاه مدت عنوان کرد و گفت:این نوع سپرده گذاری قابلیت واریز و برداشت را دارد ودر پایان دوره سود خوبی برای متقاضیان خواهد داشت.

وی یادآورشد: سپرده حساب جوانان نیزعلاوه بر داشتن جذابیت زیاد، نقش بسزایی را در تشویق مردم به سپرده گذاری و پس انداز ، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت و مزایای این حساب در خرید و ساخت واحد مسکونی بر عهده دارد.

وصول مطالبات

صداقت علی تاکید کرد: وصول مطالبات جهت جلوگیری از رکود اقتصادی و اختصاص به موقع و بهینه منابع به شبکه توزیع صنعت و مسکن و افزایش وام و پراخت تسهیلات و همچنین در عملکرد نظام بانکی نقشی مهم و اساسی دارد.

وی گفت:مشتریانی که به بانک مسکن بدهکاری دارند اگر تا ۲۰ اسفند ماه سالجاری برای پرداخت معوقات خود اقدام از بخشودگی ۶ درصد خالص جرایم ، تعیین تکلیف مطالبات ناشی ازتسهیلات مضاربه و مشارکتی سرمایه ای و ضمانت نامه، ارایه ظرفیت های فوق العاده جهت تعیین تکلیف مطالبات و … بهره مند خواهند شد.

صندوق امانات

صداقت علی با اشاره به خدمات صندوق امانات بانک مسکن خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه های پلیس جهت حفظ اسناد و اشیا قیمتی و مهم ، سه نوع صندوق با سه سایز متفاوت جهت ارائه خدمت به مردم در بانک مسکن وجود دارد که نگهداری امانات در این صندوق ها یک ودیعه سالیانه دارد و اجاره سالانه نیزباید پرداخت شود و مردم در صورت تمایل جهت استفاده از این صندوق ها می توانند در ساعات اداری به بانک مراجعه کنند.

استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی
مدیر شعب بانک تصریح کرد: با توجه به شرایط اپیدمی ویروس منحوس کرونا مردم می توانند از خدمات بانکداری الکترونیکی جهت انجام امور استفاده کنند و مراجعه حضوری خود به بانک را کاهش دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18439

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: