((ساتگ)) برخورد با تورهای غیرمجاز در گیلان را تسهیل می کند

باز باران خبر/ مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بیان کرد: با راه اندازی سامانه اجرای تورهای گردشگری(ساتگ) ازین پس فقط دفاتر خدمات مسافرتی قادر به صدور مجوز اجرای تور خواهند بود و افرادی که خارج از چارچوب قانون فعالیت نمایند به سهولت شناسایی و با آنان برخورد می شود.

به گزارش باز باران خبر، مسعود حلاج پور افزود: برخورد با فعالیت افراد و گروه‌های غیرمجاز گردشگری یکی از دغدغه های مهم استان است ؛ لذا در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تورهای استان گیلان، سامانه یادشده با همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی طراحی و اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح تمامی تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت دار و افراد شرکت کننده در تور که در سامانه مذکور توسط کارشناسان این اداره کل تایید می شوند، و برای تورهای گردشگری کد شناسایی دریافت می شود.
وی بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی، و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود.
حلاج پور، خاطرنشان کرد:تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و  گردشگران باید آگاه باشند بدلیل تفاوت اندک قیمت تورها ، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی افزود: ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.

وی اضافه کرد: بدلیل اوج گیری کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم، این اداره کل از نیمه مهرماه تا اطلاع بعدی اجرای تمام تورهای گردشگری و طبیعت گردی را برای دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری ممنوع کرد.
حلاج پور گفت: متاسفانه ، با توجه به تاکیدات بسیار،افراد سودجو بدون توجه به تذکرات ، و با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به جذب مسافر و اجرای تورهای گردشگری غیرمجاز کردند که با هماهنگی مقام قضایی و فرماندهی انتظامی استان، با ایجاد اکیپ های بازدید و نظارت مشترک پلیس اطلاعات و امنیت استان ،طی چهارهفته پیاپی از حرکت گروه های مذکور در سطح استان جلوگیری و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15105

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: