«پاک‌سرشت» درسهای بسیاری را به همگان آموخت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین وداع با پیکر هنرمند پیشکسوت تئاتر استان، اظهار کرد: فرهاد پاک سرشت بسیار خوش‌اخلاق و خوش‌گفتار بوده و با صداقت، خضوع و متانت‌طبعی که داشت درس‌های بسیاری را به همگان آموخت.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ مراسم وداع با پیکر «فرهاد پاک‌سرشت» کارگردان تئاتر و سینما، نویسنده و شاعر برجسته گیلانی، ظهر امروز (دوشنبه، ۲۷ خرداد) با حضور هنرمندان، هنردوستان و مسئولان گیلانی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

«فیروز فاضلی» در این مراسم با اشاره به پیوستار بین زندگی و مردگی اظهار کرد: فرهاد پاک سرشت بسیار خوش‌اخلاق و خوش‌گفتار بوده و با صداقت، خضوع و متانت‌طبعی که داشت درس‌های بسیاری را به همگان آموخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مرگ‌اندیشی را عامل حرکت در انسان دانست و افزود: باید می‌خواستم‌ها را زندگی کرد، تداوم زندگی در می‌خواستم‌ها و پیرو و رهرو داشتن است.

وی با بیان اینکه فرهاد از هنرمندان بزرگ گیلان است که در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر و تلویزیون، طراحی و سرودن شعرهای فولکلور فعالیت می‌کرد تصریح کرد: فرهنگ و هنر اثری متکثر است که براستی فرهاد محقق این امر بود.

فاضلی با تاکید بر جاودانگی هنر بیان کرد: هنرمندان در تاریخ جاودانه خواهند ماند.

«انوش نصر ماسوله» نیز در این مراسم،  فرهاد پاک سرشت را بزرگ‌مرد تاریخ ایران، گیلان و رشت اعلام کرد و گفت: فرهاد پاک‌ترین عضو تئاتر گیلان و ایران بود، پاک به دنیا آمد، پاک زندگی کرد و پاک این دنیا را وداع گفت.

گفتنی است، فرهاد پاک سرشت متولد فرودین ۱۳۳۶ در شهرستان فومن دارای سوابق بسیاری در زمینه‌های نویسندگی و کارگردانی تئاتر و تلویزیون و سرودن شعرهای فولکلور است. وی نویسندگی نمایش‌های بار دیگر باران، یک پنجره برای دیدن، شب بلند مختار، چهارشنبه خاتون، مرغابی در شب ساتچمه، اویستی و یک جای پرت، همچنین نویسندگی فیلم‌نامه‌های فرشته‌ها نمی‌میرند، آن سنگ گران، خانه اجدادی، تنگامه، مسلخ، فردا  روشن است، تنگامه، ایست و گلاب را در کارنامه درخشان هنری خود دارد ضمن اینکه کارگردانی بیش از ده‌ها نمایشنامه و اجرا در استان و خارج از استان را عهده‌دار بوده است.

همکاری با سازمان ها و نهادهای فرهنگی هنری در کشور، حضور در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای فجر، جشنواره منطقه‌ای تیرنگ ۸۳، جشنواره سراسری بانوان ۸۵ و متن برتر جشنواره‌های استانی فجر و تیرنگ نیز در کارنامه پاک‌سرشت به چشم می‌آید.

این هنرمند برجسته گیلانی، یکشنیه، ۲۶ خرداد پس از چند سال مبارزه با بیماری صعب‌العلاج در بیمارستان آریای رشت درگذشت و ظهر دوشنبه پیکر وی پس از برگزاری مراسم وداع در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان تشییع و به خاک سپرده شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1879

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: