کاهش چشمگیر مصرف مرغ در گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی هتل ها، رستوران ها و همچینن جلوگیری از ورود مسافران در مقابله با این بیماری مصرف مرغ در گیلان کاهش یافته است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا،علی درجانی امروز در جلسه تنظیم بازار گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: در فصل زراعی امسال با کرونا هم درگیر هستیم و کشاورزی و عرضه محصولات کشاورزی با مشکلاتی هم مواجه شده است.

وی افزود: به دلیل نزدیک شدن به سال نو و پیش‌بینی ورود مسافران به استان گیلان، جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند افزایش یافته بود که متاسفانه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، عدم ورود مسافران، تعطیل شدن رستوران ها، هتل ها و مراسمات  کاهش مصرف مرغ را در استان به همراه داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: این استان دارای ٨٢٠ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ١٩ میلیون قطعه در دوره داشته و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن ۱٠ درصد مرغ کشور را تولید می کند.

درجانی با اشاره به اقداماتی که از طرف شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد تولید مرغ استان به قیمت مصوب انجام شده است، گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان خریداری شده و این روند فعلا ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه همچنین هر سه مورد نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته است  اضافه کرد: توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه عرضه می شود.

درجانی تصریح کرد: روزانه ۴۰۰ تن مرغ در گیلان کشتار می‌شود، نیمی از مرغ‌های تولید شده به تهران و سایر استانهای متقاضی می‌رود.

وی در خصوص وضعیت گوشت قرمز استان گفت: هم اکنون بیش از صد تن گوشت قرمز در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و ۳۳۰۰ تن ذخیره مرغ در انبارهای استان موجود است.

درجانی گفت: در فصل زراعی فعلی ۲۶ هزارتن کود توزیع شده است و ۵۵۰۰ تن سهمیه جدید به استان اختصاص یافته است و لازم است ۵۰۰۰ تن دیگر نیز کود وارد استان شود تا کشاورزان مشکلی نداشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود:۱۷۱ هزارتن برنج در انبارهای گیلان موجود است که ۷۰۰۰ تن آن از ارقام پرمحصول است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8848

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: