گیلان آماده میزبانی از سه کاروان خادمین رضوی در دهه کرامت

 

باز باران خبر- میترا حسابی؛ مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از میزبانی گیلان از ۳ کاروان خدام رضوی در دهه کرامت خبر داد.

اسحاق معبود مژدهی در جمع خبرنگاران استان گفت: جشنواره بین المللی زیر سایه خورشید که در هفدهمین سال خود قرار دارد امسال نیز به مانند سال گذشته خادمان رضوی و پیام آوران سیره رضوی به ۱۷ شهرستان استان و ۸۰۰ نقطه گیلان حضور خواهند یافت‌.

وی افزود: احیای فرهنگ زیارت امام رضا علیه السلام از راه دور از جمله اهداف حضور خادمان رضوی به استان ها می باشد.

معبود مژدهی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز این جشنواره حضور خادمان به نقاط مختلف استان و مکان های ییلاقی و صعب العبور می باشد اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، ملاقات با خانواده های شهدا و سرکشی از زندانیان، عیادت از بیماران و نواختن زنگ دهه کرامت در مدارس گیلان از مهمترین برنامه های کاروان رضوی در استان گیلان می باشد.

 

مسئول کانون جوانان رضوی گفت: این کانون بدون بودجه دولتی و بصورت مردمی فعالیت می‌کند و این اقدامات بصورت دلی و خودجوش بوده و در این راستا برخی نهادها مانند شهرداری به برگزاری این جشن، ما را همراهی می کنند.

 

مژدهی با بیان اینکه این ۳ کاروان از ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می شوند و تا اول خرداد در استان حضور دارند تصریح کرد: آیین استقبال از خادمان امام رضا عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در میدان صیقلان رشت آغاز می‌شود و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) خواهر گرامی امام رضا انجام می شود.

وی تاکید کرد: جشن بزرگ میلاد امام رضا روز ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۲۰ و ۳۰ عصر در پیاده راه فرهنگی رشت میدان شهدای ذهاب با حضور عاشقان امام رضا (ع) برگزار می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35383

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: