رسالت اصلی بازرسی نظارت بر حسن اجرای صحیح قانون و امور است

باز باران خبر؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه رییس کل بازرسی استان گیلان طی نشستی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانش گفت: سازمان بازرسی بعنوان یک دستگاه نظارتی راهبردی است.
سیف ا… مسرور افزود: براساس قانون اساسی رسالت اصلی بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قانون است.
وی با بیان اینکه سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی وابسته به قوه قضاییه صرفا تشکیلات پلیسی و شبه پلیسی نیست تصریح کرد: از وظایف بازرسی علاوه بر نظارت بر اجرای حسن قانون و اجرای صحیح، برخورد با تخلف و انحراف هم‌می باشد.
مسرور نظارت را مقدم بر بازرسی عنوان کرد و اظهار داشت: بازرسی از طریق حضور و شرکت در جلسه ها، کمیته ها و مجامعی که مباحث مالی در آن مطرح است و یا از طریق غیر محسوس انجام می شود.
وی با اشاره اینکه سال گذشته ۲۷۰ جلسه حضور موثر و‌ فیزیکی داشتیم گفت: ۲۴ مجمع، کمیته و شورا موظف به اعلام جلسات به سازمان بازرسی هستند.
رییس کل بازرسی گیلان همچنین از دیگر وظایف این مجموعه را هشدار و تدکرات اعلام کرد و یاداور شد: در بهمن ماه سال ۹۸ شیوع کرونا به کشور را به دانشگاه علوم پزشکی هشدار دادیم تا تدابیر لازم در این راستا و بستن و انسداد مرزهای عبور را اجرا و جدی بگیرند.
مسرور خاطر نشان کرد: هشدار و گزارش های هشداری در سال گذشته ۳۳ مورد داشتیم که به دستگاه های مختلف ارایه شد.
رییس کل بازرسی در بخش دیگر از سخنان خود به جلوگیری از ترخیص محموله سه هزار تنی کنجاله پنبه دانه مربوط به خوراک دام آلوده به سم افلاتوکسین که منجر به بروز سرطان معده و ریه و دستگاه گوارش می شود اشاره کرد و همچنین به اعلام هشدار ها در رفع مشکلات در بیمارستان های استان و کاهش ذخایر آبی شهر لنگرود و وجود خطر سیلاب در صورت احیا نشدن تالاب لنگرود یادآور شد.
رییس کل بازرسی گیلان در ادامه ضمن اشاره به تولید ۱۰۵ گزارش اصلاحی و شناسایی آسیب ها و راهکارهای رفع آنها و اعلام چندین مورد به مدیران دستگاه های مربوطه در سال گذشته اذعان داشت: سال گذشته آرای محکومیت ۲۱۳ مورد در هیات های رسیدگی به تخلفات صورت گرفت و ۷۶ نفر برائت گرفتند، در این مدت ۲۸ گزارش کیفری شامل ۸۲ نفر به مراجع قضایی ارایه شد که چند مورد مدیرکل، فرماندار و چندین مورد شهردار از شهرداران ادوار مختلف و بعضا شاغل، یک عضو شورا و مابقی افراد دیگر بودند که مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی همچنین در پایان نحوه انعکاس رسانه ای را نیز از دیگر وظایف سازمان بازرسی عنوان کرد.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10873

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: