حضور داماش گیلان در دسته اول قطعی است !

باشگاه داماش گیلانیان پس ازتحمل دو حق کشی آشکار در پلی آف لیگ ۲و فینال حذفی مبدل به معضل بزرگ فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش وجوانان شده است.
حتما می دانید که داماش در مسابقه برگشت پلی آف لیگ دسته دوم ایران (در رشت) قربانی یک پرچم ۱۰۰در ۱۰۰اشتباه در بازی با نیروی زمینی شد و کار تاآنجا بالا گرفت که رییس دپارتمان داوری ایران و دیگر مقامات عالیرتبه فوتبال کشور مجبور به معذرت خواهی از تماشاچیان و دست اندرکاران باشگاه گیلانی شدند.
در حالی که داماش پس از معذرت خواهی مقامات ورزشی در حال التیام زخمهای به جامانده از پلی آف بود در دیدار فینال جام حذفی کشور در اهواز بر اثر بی تدبیری مسولان برگزاری بازی زخمی دیگر دید و سیصد تماشاچی باشگاه پشت در ورزشگاه ماندند و بازی فینال حذفی با ریش گرو گذاشتن وزیر ورزش (با دو ساعت و بیست دقیقه تاخیر) برگزارشد.
مجموع این حوادث داماش را ظرف دوهفته به بزرگترین قربانی بی تدبیری مسولان فوتبال ایران تبدیل کرد و راهی باقی نماند مگر این که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به دنبال تبصره ای برای پاک کردن نقطه ضعف آشکار خود باشند و به همین دلیل است که مدیریت باشگاه داماش باقدرت مصاحبه می کند و می گوید:”داماش به طورحتم در لیگ ۲بازی نخواهد کرد !”
در روزهای اخیر خیلی از دوستداران فوتبال درباره آینده داماش از همکاران ما سوال می کنند که در پاسخ این عزیزان باید بگوییم که داماش در وضعیت ۴×۱قرارگرفته است .
به عبارتی ۴ تیم در لیگ دسته اول ایران بی بنیه یا بی انگیزه هستند و دریک کلام شرایط تیم داری ندارند و فدراسیون فوتبال ایران به احتمال قریب به یقین داماش را جایگزین یکی از این چهارتیم خواهد کرد.
با این حساب باید حضور داماش گیلانیان را درلیگ دسته اول فصل ۹۸-۹۹قطعی دانست و فقط باید منتظر باشیم و ببینیم که این باشگاه جایگزین کدام یک از چهارباشگاه در جدول لیگ دسته اول ایران خواهدشد .
گفتنی است که ما نام چهارباشگاهی که داماش جایگزین یکی از آنهاخواهد شد را می دانیم اما بنابه اخلاق حرفه ای در رسانه تا زمان قطعی شدن” انتقال فوق” از ذکر نام باشگاه ها معذورهستیم !
با این حساب گیلان در فصل ۹۸-۹۹ لیگ دسته اول فوتبال ایران (جام آزادگان ) سه تیم خواهدداشت :۱ – ملوان بندرانزلی ۲ – سپیدرود رشت ۳ – داماش گیلانیان و تلاش فوتبال گیلان برای کسب سهمیه در لیگ برتر فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با سه تیم پرتماشاچی آغاز خواهد شد.
جالب اینجاست که هرسه تیم گیلانی از لحاظ مالی در مضیقه شدید هستند و پشتوانه محکم مالی برای حضور پرقدرت در لیگ دسته اول ایران ندارند و تنها به تماشاچیان پرشورشان تکیه کرده اند!

کامران جعفری گلرخ – تهیه کننده و گزارشگر فوتبال

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1936

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: