صعود رتبه بدمینتون گیلان در کشور طی دو سال اخیر

باز باران خبر/ فاتحی رییس هیات بدمینتون گیلان از شناسایی ۱۴۰ نقطه در بوستانهای شهری و روستایی استان برای ایجاد زمین بدمینتون پارکی خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی هیات بدمینتون استان گیلان ، دکتر مجید فاتحی رییس هیات بدمینتون گیلان در جلسه شورای ورزش همگانی و شورای ساماندهی امور جوانان استان که به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: در طول دو سال اخیر با همکاری ریاست محترم فدراسیون، مساعدت های مدیر کل محترم ورزش و جوانان گیلان و حسن اعتماد جامعه بدمینتون گیلان، توانستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، رنکینگ بدمینتون گیلان را از ۲۴ به رتبه ۱۲برسانیم و این توان در جامعه بدمینتون گیلان وجود دارد که هر چه بیشتر در این رشته مفرح قدم های موثر تر برداریم.

وی افزود در راستای همگانی کردن رشته ورزشی بدمینتون با توجه به سیاست های ابلاغی فدراسیون بدمینتون کشور، طرح ایجاد ۱۴۰ زمین بدمینتون خاکی در ۱۴۰ نقطه از استان (مراکز دهستانها و شهرها) پیشنهاد گردیده است.
وی افزود : ۱۰۵ نقطه در مراکز دهستانها ( پارک های روستایی) به عنوان ظرفیت و پتانسیل توسط هیات بدمینتون گیلان شناسایی شده است که دارای امکانات اولیه هستند و ۳۵ نقطه شهری نیز که در بوستانهای شهری هستند تعرفه گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: هزینه ای که برای ایجاد زمین های بدمنیتون برآورد شده به گونه ای است که دهیاران و شهرداران می توانند با کمترین هزینه اقدام کنند.
وی خواستار حمایت استاندار محترم از این طرح گردید.
فاتحی ادامه داد: هیات بدمینتون در کلیه شهرستانها آمادگی هر گونه همکاری و مشاوره در اجرای این طرح کم سابقه را دارند.
وی افزود در استان گیلان ۸۷ مربی زن و مرد دارای کارت مربیگری درجه یک تا سه و ۸۳ داور زن و مرد بدمینتون داریم.
این مهم نشان می دهد استان از ظرفیت های خوبی در این رشته برخوردار است . بطوریکه با بهره گیری از این نیروی انسانی مجرب می توان در حوزه همگانی کردن بدمینتون، اقدام اساسی کرد.
با این اقدام شاخص سرانه ورزشی در سطح استان افزایش چشمگیری یافته و در حوزه نشاط و شادابی اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.
در پایان استاندار محترم گیلان ضمن حمایت از همگانی کردن ورزش های مفرح وکم هزینه، بر ضرورت همکاری شهرداران و دهیاران برای تحقق این طرح، ارشادات لازم را ارایه نمودند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18933

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: