یادمان مهندس شهروز ملاح روزنامه نگار و پژوهشگر گیلانی برگزار شد

از شمار دو چشم یک تن کم / وز شمار خرد هزاران بیش

یادمان مهندس شهروز ملاح  فعال برجسته محیط زیست، روزنامه نامه نگار و پژوهشگر گیلانی ساعت چهار ونیم عصر روز پنجشنبه سوم  شهریور  در دفتر  کار آن مرحوم واقع در خیابان تختی رشت برگزار شد. 

 به گزارش باز باران خبر؛ این مراسم توسط خانواده ملاح و با همت برادرش مهندس شاهین ملاح و باحضور جمعی از دوستان و منتسبین آن اندیشمند درگذشته با قرائت کلام الله ،فاتحه و سخنرانی حاضران ادامه یافت.  

 زنده یاد شهروز ملاح چندی پیش و در اواسط تابستان  براثر سرطان کبد به دیار باقی شتافت.

او متولد سال ۱۳۴۹خورشیدی وتحصیل کرده  ژئو تکنیک و از بنیانگذاران شبکه نجات سبز در شمال ایران بود.    گفتنی است آن مرحوم از اولین تئوریسین های ایرانی در حوزه آب و مدیر مسوول هفته نامه کشوری آب بود.

او با وجود دردهای ناشی از پیوند کبد سه جلد کتاب ارزشمند  درخصوص منطقه ، نژاد و قوم انزانی ونقش این تبار در قوام و دوام ایران تاعصر مشروطه نگاشت  که از کتب مرجع دراین حوزه به شمار می رود. 

شایان ذکر است در مراسم یادبود مرحوم ملاح که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید؛ جمعی از قدیمی ترین یاران او با ذکر روش و منش آن زنده نام. یادش را گرامی داشتند.

شهروز ملاح از بازماندگان خاندان وزیری و ملاح ( نظیر علینقی وزیری، حسینعلی ملاح  موزیسین ونویسنده و دکتر مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران ) واز دلباختگان و فعالان خستگی ناپذیر در گستره محیط زیست وفرهنگ ایران  بود.

یادش گرامی باد

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13965

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: