جشنواره تئاتر ((مونولوگ)) بسیج گیلان با معرفی برگزیدگانش، به ریل پایانی خود رسید

باز باران خبر/ آئین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر استانی «مونولوگ» سازمان بسیج هنرمندان گیلان، صبح روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشگری، اصحاب رسانه و علاقه مندان به هنر مردمی تئاتر، پس از دو روز رقابت در سالن شهید رحمدلِ مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
به گزارش باز باران خبر؛ در این مراسم پس از خیرمقدم «روح اله قمری» مسئول سازمان بسیج هنرمندان، دکتر«حبیبی»جانشین فرماندهی ستاد تخصصی بسیج اقشار، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته وحدت در اهمیت هنر تعالی بخش تئاتر و زنده نگهداشتن یاد و خاطرۀ شهدای هشت سال دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه از بانیان و ستاد برگزاری این رویداد فرهنگی هنری، مراتب تقدیر و تشکر ویژه خود را اعلام کرد.
در ادامه مراسم ضمن پخش تیزری از فعالیت های هنری «فریبرز زیده سرایی»از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون استان به پاس بیش از نیم قرن تلاش مستمر و حضور فعال در عرصه تئاتر و خلق و تولید ۷۵۰ اثر هنری با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از تلاش های نامبرده قدردانی بعمل آمد. سپس «سلمان اسماعیل زاده» مسئول انجمن تئاتر بسیج هنرمندان و دبیر نخستین جشنواره «مونولوگ» گزارشی از روند برگزاری و تعداد آثار رسیده به جشنواره را به سمع نظر حضار رساند و در پایان بیانیه و رأی هیئت داوران متشکل از: «دکتر رضا میرمعنوی»، «زینب شعبانی» و «سید مرتضی جلوه» قرائت شد:
رتبه اول بازیگری زن به همراه لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال برای نمایش «چشم های دگمه ای من» به خانم «محدثه صفار حمیدی» از شهرستان رشت تعلق گرفت.
رتبه دوم بازیگری زن به همراه لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال به خانم «فاطمه شیخ علی پور» برای نمایش «گلزخم» از بندرانزلی تقدیم گردید.
رتبه سوم بازیگری زن به همراه لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به خانم «فاطمه شعبانی» برای نمایش «دریا آدمها را عاشق می کند» از شهرستان رودسر اهداء شد.
در بخش بازیگری مرد نیز رتبه اول به همراه لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به آقای «مهدی نگهدار» برای نمایش «مُصیر» از شهرستان بندرانزلی تقدیم گردید.
رتبه دوم بازیگری مرد به همراه لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانرده میلیون ریال به آقای «مهدی پورخانی» برای نمایش «بوستان آب و آتش» از شهرستان رشت اهداء شد.
رتبه سوم بازیگری مرد نیز به همراه لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به آقای «امیرعلی محصل تبریزی» برای نمایش «جاسوسی که الاغ بود!» از شهرستان رشت رسید.
در خاتمه نیز دو لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش پنج میلیون ریال در بخش ویژۀ طراحی لباس و گریم و همینطور صدا و موسیقی، به ترتیب به خانم «مائده سادات صفایی» برای نمایش «چشم های دگمه ای من» از رشت و آقای «رحمان مهردوست» برای نمایش «مُصیر» از بندرانزلی اهداء شد.
گفتنی است علاوه بر حمایت های مادی و معنوی سازمان بسیج هنرمندان گیلان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مجتمع آموزشی مدارس غیردولتی پسرانه فرهنگ رشت از حامیان اصلی این رویداد فرهنگی و هنری بودند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21565

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: