۱۲ بهمن سالروز بزرگترین استقبال تاریخ

باز باران خبر/ روزهای پیروزی انقلاب برای بسیاری از ایرانیان پر از خاطره است، چرا که در دهه فجر و در بهمن ۱۳۵۷ تحولی بزرگ در کشورمان رخ داد و مردم ایران پس از سال ها مجاهدت و ریخته‌ شدن خون شهدا موفق به پیروزی در انقلاب شدند.
دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ روزهای حساسی برای ملت ایران بود؛ بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایجی از جمله پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام خمینی و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، بدست گرفتن مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان های نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت.
هرساله رسانه های مختلف دنیا صدا و سیمای کشورمان و بسیاری از خبرگزاری ها به پخش برنامه ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات روزهای انقلاب می‌پردازند که خاطرات آن روزها را برای بسیاری از مردم زنده می‌کند و افرادی که آن روزها را حس نکردند با دیدن چنین تصاویری تا حدودی با اتفاقات روزهای انقلاب آشنا می شوند.
بر این اساس هر ساله و در روز دوازدهم بهمن ماه زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی(ره) به ایران نواخته می‌شود؛ در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد و در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی(ره) در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست.
امام خمینی(ره) در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعداز ظهر وارد قطعه هفده که گلزار شهدای انقلاب بود، شدند و سخنرانی خود را ایراد نمودند.
همچنین هر ساله در روز ۲۲ بهمن آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم ایران ثبت شده‌است، راهپیمایی ملت ایران در شهرهای مختلف به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب برگزار می‌شود. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ثمره مجاهدت ها، ‌ فداکاری ها و رشادت های مردم ایران بود که در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به سرمنزل مقصود رسید.
سالروز پیروزی انقلاب برای کسانی که آن روزها را از نزدیک دیده و با تمام وجود لمس کرده اند پراز خاطره است و یکی از جذاب‌ترین موضوعات دهه فجر در طول سال های پس از پیروزی نیز نقل همین خاطرات از زبان شخصیت‌های مختلف و حتی شهروندان عادی میباشد؛ مردمی بودن انقلاب اسلامی مهمترین خصلت آن بود و زنان ، مردان ، جوانان و حتی نوجوانان در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند.
پس از پیروزی انقلاب مردم در انتخابات ، مسائل سیاسی کشور و همچنین فعالیت های نیکوکارانه نقش پررنگی داشتند.
انقلاب اسلامى ایران یکى از رخدادهاى بزرگ دوران معاصر در تاریخ کشورمان می باشد که تاثیر زیادی در ابعاد فرهنگى، سیاسى، اجتماعى، اقتصادى با خود دربر داشت و شاید بزرگترین پیام انقلاب اسلامی وحدت ملت ایران بود؛ چنانچه ملت ایران در سراسر کشور باهم یکصدا و متحد نمی‌شدند هیچگاه این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.
مردم ایران در طول تاریخ بارها ثابت نمودند که بهترین مردم دنیا هستند، آنها در طول ۸ سال دفاع مقدس و چهل و سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها ثابت کردند از جان و مال خود می گذرند تا ذره ای از خاک وطن را به بیگانه ندهند و هر زمان که دشمنان قصد فتنه ای داشتند مردم در صحنه حاضر شدند و اجازه اینکار را به دشمنان ندادند.

سیدرضا میرحسینی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22708

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: