زیربنای حمل ترکیبی کالا و حمل کالاهای ریل پسند بنادر انزلی توسط ریل ایجاد می شود

در جلسه مشترک مدیرکل راه آهن شمال ۲، مدیرکل بنادر و دریانوردی و مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تصمیماتی در خصوص حمل ترکیبی کالاهای تخلیه شده در بنادر انزلی، ایجاد زیرساخت های لازم تخلیه و بارگیری در زمان اتصال بنادر به شبکه راه آهن سراسری اتخاذ شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی در این جلسه که بعد از ظهر روز گذشته در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد،اظهار کرد: قیمت تعرفه بارهای کانتینری در شرکت راه آهن جز تعرفه های پایین محسوب می شود که این موضوع می تواند زمینه سوق پیدا کردن تجار به سمت حمل و نقل ریلی را فراهم کند.
وی بیان کرد: در خصوص حمل ترکیبی کالاهای بنادر انزلی کارگروه مشترکی میان دستگاه های ذی ربط تشکیل و ضمن بازدید از ایستگاه راه آهن رشت، ایجاد زیرساخت های لازم در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: امیدوارم هر چه سریعتر اتصال بنادر انزلی به شبکه راه آهن سراسری و تکمیل کریدور شمال _ جنوب محقق شود.
وی گفت: مطابق قانون سرمایه گذاری در راه آهن، سرمایه گذاری در مناطق محروم تلقی می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه انتقال بار از جاده به سمت ریل یکی از معنویات مقام معظم رهبری و جز سیاست های سند چشم انداز ششم توسعه محسوب می شود، اضافه کرد: براساس سند چشم انداز برنامه ششم توسعه راه آهن باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر کشور را جابه جا کند.

حمیدرضا آبایی در این جلسه اظهار داشت: در مجموعه بنادر و دریانوردی به دنبال این هستم که ظرفیت حمل بار توسط ریل افزایش یابد.

وی ادامه داد: با یک نقشه راه مشترک میان کشتیرانی، بنادر و دریانوردی و راه آهن در زمینه بازاریابی، پیدا کردن بارهای ریل پسند، می‌توان شرایط جابه جایی بار های بنادر انزلی توسط ریل را فراهم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با پایین آوردن هزینه حمل ترکیبی و سوق پیدا کردم تجار به سمت این شیوه حمل و نقل، می توانیم این مهم را محقق کرد.
وی تأکید کرد: ضمن بازدید از اراضی راه آهن و بندر انزلی بایستی زیرساخت های تخلیه و بارگیری در محوطه گمرک ایجاد شود.
داود آبداری تفتی نیز در این جلسه عنوان کرد: در حوزه کشتیرانی تمایل زیادی جهت حمل کالا توسط راه آهن وجود دارد.
وی تصریح کرد: راه آهن در مقاطع حساس امتحان خودش را خوب پس داده است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: باید به سمت این برویم که معادلات حمل و نقل در ایران با محوریت راه آهن بسته شود.
وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی در ایران بسیار پیشرفته است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه راه آهن رشت جز ۱۵ دهکده لجستیک ایران در نظر گرفته شده است، گفت: باید از ظرفیت دهکده لجستیک و حمل و نقل ریلی در محاسبات حمل کالای اساسی بهره برد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13381

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: