شکست استاد بزرگ شطرنج گرجستان در گیلان

حمیدرضا طهماسبی از ایران برابر استاد بزرگ شطرنج گرجستان در ادامه دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام گیلان،به برتری رسید و صدرنشین این رقابت‌ها شد.

به گزارش ایرنا، در دور چهارم جدول گروه نخست (A) که شطرنج‌بازان دارای رتبه بین المللی بالای یک هزار و ۸۰۰ حضور دارند، در یکی از حساس‌ترین دیدارها که روز دوشنبه برگزار شد، حمیدرضا طهماسبی موفق شد داویت لومسادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان را شکست دهد و به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

همچنین در دیگر بازی‌های مهم این دور، پوریا درینی استاد بزرگ شطرنح ایران برابر هموطنش مانی جاهدی به نتیجه مساوی دست یافت و بازی آدرینا ایمانی با کازبک پریمتوف از قزاقستان مساوی شد.

در جدول رده‌بندی این گروه و تا پایان دور چهارم، حمیدرضا طهماسبی با کسب چهار امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت، پوریا درینی، امیرمحمد آزادی، ایلیا درینی، مانی جاهدی، رامتین طاوسی‌راد و محمدنعیم خالوندی همگی از ایران با کسب ۳.۵ امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند.

همچنین در جدول گروه (B) که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر یک هزار و ۸۰۰ حضور دارند تا پایان دور پنجم، امیرحسام جلالوند و ایمان حسن‌پور مقدم با کسب پنج امتیاز صدرنشین هستند، مهرسام اسدی، علی غیوری و امیرعلی شفیعی با کسب ۴.۵ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام گیلان که از عصر پنجشنبه هفته گذشته در رشت آغاز شده، حدود ۴۳۰ شطرنجباز از ایران و پنج کشور خارجی حضور یافتند که در مجموعه ورزشی یادگارامام رشت با هم به رقابت می‌پردازند.

علاوه بر حضور شطرنج‌بازان استان‌های مختلف کشور در این دوره از رقابت‌ها، شطرنج‌بازانی از کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، گرجستان و لبنان نیز حضور یافتند.

این مسابقات در چهار جدول برگزار می‌شود که در جدول نخست، شطرنج‌بازان دارای درجه بین‌المللی بالای یک هزار و ۸۰۰ و در جدول دوم نیز شطرنج بازان زیر یک هزار و ۸۰۰ حضور یافتند.

همچنین در جدول سوم رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام گیلان مسابقات سریع و در جدول چهارم نیز مسابقات به صورت برق آسا برگزار شد که شطرنج بازان ایرانی عناوین قهرمانی این ۲ جدول را کسب کردند.

در پایان دومین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی «جام گیلان» که به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت ادامه خواهد یافت، به نفرات برتر جداول مختلف بیش از ۲۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31728

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: