جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزشهای همگانی استان برگزار شد

جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش های همگانی با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در سالن اجتماعات  جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی  جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ در این جلسه مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان ورئیس کارگروه امداد و نجات ضمن خیر مقدم به اعضای کارگروه گفت : استان گیلان یکی از استانهای پر حادثه می باشد که هدف از تشکیل این کارگروه هماهنگی،  برنامه ریزی و آمادگی جهت مقابله با حوادث احتمالی می باشد .
وی افزود : قبل از بحران لازم است بین سازمانها هماهنگی های لازم ایجاد گردد تا در زمان بحران آمادگی کامل داشته باشیم همچنین شناسایی مکانهای مناسب جهت اسکان اضطراری در حوادث مختلف از جمله سیل ، زلزله ، رانش زمین و غیره به صورت منطقه ای و  شهرستانی ، بر حسب جغرافیا یکی از مهمترین دستور کار جلسه می باشد .
 مهندس ولی پور بیان کرد : در حال حاضر مکانهای اولیه از جمله ورزشگاهها ، مدارس ، سوله های ادارات  بهترین مکان برای استقرار آسیب دیدگان در زمان بحران می باشد که نیاز به بازبینی و برنامه ریزی دارد .
وی همچنین بر برگزاری جلسات مستمر کارگروه شهرستانی تاکید کردند .
جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل برگزار شد
جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل با حضور اعضای کارگروه در جمعیت هلال احمر برگزار شد .
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت : در این جلسه بحث  مقدماتی نقش پدافند  غیر عامل در کارگروههای امداد و نجات توسط یکی از مدرسان خبره استان برای اعضای کارگروه بیان شد .
سیاوش غلامی افزود : ساماندهی  خانه های هلال جمعیت هلال احمر در مسیر کارگروه امداد و نجات پدافند غیر عامل یکی دیگر از دستورات کار جلسه مذکور بود که تاکنون  مسئولین و دبیران ۱۷۰ خانه هلال استان آموزشهای لازم  را در برابر مخاطرات فرا گرفتند.
وی بیان کرد: در صورت بکارگیری راهکارههای پدافند غیر عامل شاهد کاهش آسیب های جانی و مالی و حفظ زیر ساختها خواهیم بود و این امر باعث افزایش ایمنی در جامعه می شود
وی اضافه  کرد : جمعیت هلال احمر آمادگی دارد آموزشهای لازم از جمله امداد و کمک های اولیه با رویکرد پدافند را برای عموم مردم همچنین دستگاههای مختلف در قالب تفاهم نامه ارایه نماید .
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2745

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: