جوان و انتخاب دوستان سطح بالا

برخورداری از روابط مناسب و مطلوب از مهمترین نکات زندگی است. همانطور که شخص را می توان از دوستانش شناخت به همان نسبت می توانید درباره افراد از روی روابطشان با دیگران، قضاوت کنید. شاعر گفته است:
کبوتر با کبوتر، باز با باز / کند همجنس با همجنس پرواز
این سخن در مورد روابط انسان ها کاملا صدق می کند و حرف بسیار صحیحی است. زیرا اشخاص در جامعه، حتی بدون آن که خودشان نیز بخواهند، به دنبال کسانی می گردند که از حیث فکر، گفتار و رفتار و حتی علاقه و سلیقه، شبیه یکدیگر باشند.
امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب(ع) در حدیثی، مطلب زیبایی فرمود که مضمون آن چنین است: «ارواح انسان ها، مانند سپاهیان یک لشگر هستند که همگنان خود را به خوبی می شناسند، با همدیگر انس می گیرند و دوستی می کنند و در مقابل لشکریان سپاه دشمن، موضع مخالف گرفته، با آنان دشمنی کرده و می جنگند».
– یافتن دوستان مناسب
اگر می خواهید شخص موفقی باشید، باید کوشش کنید تا با افراد مناسب، متعهد، حسابگر و آینده نگر، طرح دوستی بریزید. اگر شما به دردسرهایی که برای اشخاص فراری واقع شده در دام افراد ناباب، ایجاد می شود، فکر کنید، به اهمیت دوستان یکرنگ، پی خواهید برد.
– دوستان سطح بالا
اگر با افراد سطح بالا و اهل اندیشه، دوست شوید، بدون این که خودتان متوجه باشید، راه و روش آنان را تقلید خواهید کرد. اما اگر با افراد سطح پایین و سطحی، رفت و آمد کنید، از رسم و شیوه آن ها پیروی خواهید نمود.
– ارتباط با افراد برجسته
شما اگر روابط خوب و دوستانه ای با دیگران داشته باشید، در زندگی موفق خواهید بود. ارتباط با افراد برجسته در زندگی، بسیار مفید است، چیزی که حتی ارزشمندتر از پول است. زیرا روابط حسنه و دوستانه با پول، قابل خرید و فروش نیست. اما روابط انسانی به همان نسبت که با اهمیت است، پیچیده و دشوار می باشد. البته این تعبیر، اصل دیگری از زندگی است که که «چیزهای خوب زندگی، آسان و راحت به دست نمی آیند».
– کسب اعتماد
یکی از موضوعات اساسی در روابط انسانی، اعتماد است. البته اعتماد چیزی است که به مرور زمان به دست می آید و شما باید برای کسب آن، صبر و حوصله فراوان به خرج دهید.
بنابراین بسیار با اهمیت است که با «افراد بزرگ منش و موفق» طرح دوستی بریزید. به دیگران کمک کنید و مطمئن باشید که روزی پاداش نیکی های خود را خواهید گرفت.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2161

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: