چرا سپیدرود رشت به چوکای تالش باخت؟!

 باز باران خبر/ در ادامه رقابتهای لیگ دسته دوم باشگاهای کشور سپیدرود رشت در دیداری حساس و در واقع ۶ امتیازی در ورزشگاه سردار جنگل رشت با یک گل مغلوب چوکا تالش شد!

سپیدرود در روزی که چند بازیکن تاثیر گذارش را به علت مصدومیت در اختیار نداشت در مجموع بازی خوبی را به نمایش نگذاشت تا صدر جدول را به چوکا هدیه نماید.

میزبان در نیمه اول بازی خوبی را ارائه نکرد تا چوکا از تنها فرصت گلزنی اش که نتیجه اشتباه مدافعین میانی حریف بود، دروازه سپیدرود را باز نماید.

هر چند که چوکا موقعیت گلزنی چندانی نداشت ولی بازی درگیر شونده ،دوندگی بیشتر ، بازی مستقیم و قطع کردن خطوط دفاعی و حمله حریف حکم به برتری مقابل تیم جوان و کم تجربه سپیدرود داشت.

 سپیدرود در نیمه دوم با در اختیار گرفتن مالکیت زمین بازی بهتری به نمایش گذاشت ولی به نظر می رسید که نقشه های شاگردان حسن اشجاری برای گلزنی ناقص بود و بازیکنان میزبان در یک سوم حمله توان خلق موقعیت و گلزنی نداشتند.

در این میان اشکان توانا سنگربان چوکا که سالها تجربه گلری داماش و سپیدرود را داشت کم اشتباه بود و چندین موقعیت گلزنی را از حریف و همبازیان سابقش گرفت.

به نظر میرسید که علی نظر محمدی و شاگردانش با تجربه تر بودند و شناخت بیشتری از حریف داشتند تا ۳ امتیاز حساس این بازی بنام آنها ثبت شود؛همچنین عدم وجود بازیکنی طراح و بازیساز در میانه زمین سپیدرود موجب گردید که ارتباط خطوط سه گانه این تیم به خوبی ایجاد نشود.؛ ضمن اینکه از نکات قابل توجه این بازی ،حساسیت و رفتارهای عجیب و غریب سرمربی چوکا بود که به نظر میرسد در چند مورد تحریک آمیز بود و موجب  حاکم شدن تنش در داخل و خارج از زمین گردید.

همچنین حضور پررنگ نیروهای انتظامی باعث گردید که تماشاگران بویژه طرفداران سپیدرود از دیدن بازی محروم شوند و طرفدار این تیم از خارج از ورزشگاه سردا جنگل تیمشان را تشویق نمایند.

هر چند که برنامه های دو گانه فدراسیون فوتبال در جلوگیری از ورود تماشاگران به ورزشگاهها را میتوان عامل این شرایط نامتعادل دانست ولی در اغلب شهرها دهها طرفدار در ورزشگاهها حاضر می شوند و تیم محبوبشان را تشویق می کنند ولی گویا داستان ورزشگاه سردارجنگل رشت به گونه ای دیگر طراحی شده تا تیمهای میزبان با اهرم فشار فدراسیون نشین ها  و عدم درک صحیح شرایط از دیدن بازیهای تیم های محبوبشان محروم باشند.

شاید هم گوشزد های اخیر فیفا مبنی بر حضور تماشاگران زن موجب شده که متولیان فوتبال به گونه ای عمل نمایند تا گذشت زمان این مسئله را حل نماید؛ به هر حال در شرایطی که سپیدرود بعد از مدتها دارای مالک شده و نسبتا سر و سامان گرفته، اولین باخت خانگی برای قرمزپوشان ثبت شد تا حواس کادر فنی و بازیکنان این تیم جمع شود.

سپیدرود که از تیمهای مدعی صعود میباشد باید تیم مدیریتی و تشکیلاتی اش را هر چه سریعتر تشکیل و تقویت نماید تا تیم فنی و بازیکنان با پشتوانه بیشتری به بازیها قدم بگذارند.

بدون شک اشتباهات مدیریتی سپیدرود در سالهای گذشته را یکی از مهمترین عوامل سقوط این تیم از لیگ برتر به دسته دوم باید دانست.

نماینده فوتبال رشت در لیگ دسته دوم ،پتانسیل و توان صعود را دارد ؛ بازیکنانی جوان با استعداد در کنار بازیکنان با تجربه یک طرف و سرمربی جاه طلب و با هوش از سوی دیگر میتواند نوید دهنده صعود مجدد سپیدرود به لیگ دسته اول کشور باشد.

سید امیر فرحسینی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22257

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: