جشنواره «طنزپهلو٣» با حضور طنزپردازان برجسته کشور در فومن برگزار می‌شود

برای سومین سال پیاپی جشنواره ملی «نگاهی به طنز معاصر» با عنوان «طنزپهلو٣» با حضور طنزپردازان و هنرمندان برجسته کشوری در فومن برگزار می‌شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنز پهلو ٣»، روز سه شنبه (١١ تیر ٩٨) با حضور اصحاب رسانه در فومن برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در این مراسم، با اشاره به جایگاه فومن در طنز نوین ایران، اظهار کرد: جشنواره ملی «طنز پهلو ٣» برای سومین سال پیاپی به منظور بررسی طنز معاصر و با حضور طنزپردازان و هنرمندان برجسته کشور در این شهرستان برگزار می شود.

یوسف نیک انجام با بیان اینکه این جشنواره با یادی از کیومرث صابری فومنی «گل‌آقای» ملت ایران یکی از بهترین طنزپردازان معاصر برگزار می‌شود، افزود: آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش ۵٠ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در جشنواره سال گذشته ۸۰۰ اثر طنز از کل کشور دریافت شد و در سال جاری نیز یک هزار و ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن با بیان اینکه آثار در سه زمینه شعر طنز، نثر و داستان کوتاه است، گفت: داوری این جشنواره را سه تن از داوران برجسته کشوری انجام داده‌اند.

نیک انجام با بیان اینکه در اختتامیه این جشنواره به ١١ نفر از برگزیدگان تندیس جشنواره و جوایز ارزنده اهدا می‌شود، تصریح کرد: رضا رفیع، داریوش کاردان، رضا بنفشه‌خواه، فرامرز ریحان‌صفت و حامد محضرنیا به عنوان مهمان ویژه کشوری هستند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مسئولان و نهادهای شهرستان فومن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره از ساعت ١۶:٣٠ روز پنجشنبه ٢٠ تیرماه جاری در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار خواهد شد.

زنده یاد کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا پایه گذار مؤسسه گل آقا، نویسنده و طنزنویس در شهریورماه سال ۱۳۲۰ در شهرستان فومن استان گیلان زاده شد و یاد و نامش به افتخاری ماندگار برای سرزمین بارانی و کشورش تبدیل شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2296

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: