جوان و واقع بینی در زندگی

به نظر بسیاری از مردم “جوانی” مرحله عبور از مرز کودکی به بلوغ یا توقفگاه بین راه برای رسیدن به دوران پیری و کهنسالی است که چنین تصوری جالب نمی باشد، بلکه باید گفت: جوانی مرحله ای است که تعیین کننده چگونگی زندگی در آینده و نشان دهنده جهت حرکت شما خواهد بود.
– بارهای مثبت و منفی زندگی
زندگی همه اشخاص دارای دو نوع بار مثبت و منفی است که بخش مثبت را امید و بخش منفی را ناامیدی می نامند. به لحاظ انعطاف پذیری جوانی، طرز زندگی جوانان در این مرحله مشخص کننده مسیر آینده شان خواهد بود. بنابراین باید توجه کنند که کدامیک از بارهای یاد شده روی آن ها تاثیر بیشتر و عمیق تری می گذارند.
– توجه نسل قدیم به جوانان
به دلیل همین قدرت انعطاف است که نسل قدیم فرهیخته و آینده نگر باید به جوانان توجه بسیاری داشته و بخواهد آموخته ها و تجربیاتش را به آنان منتقل کند. البته به شرط آن که جوان ها هم به دنبال آموختن و کسب تجربه بوده و نخواهند با نادانی لج بازی، تکبر و خودخواهی همه چیز را از نقطه صفر شروع نمایند.
استفاده از کلمات فرهیخته و آینده نگر نیز بدین خاطر است که در نسل گذشته، انسان های خودخواه و بخیلی که اصلا مایل به انتقال دانش و تجربیات گرانبهای خود به جوانان نیستند، فراوان یافت می شوند.
– پیشروان تاریخ
تاریخ متعلق به افراد صاحب هدف است داشتن هدف، به افراد می گوید که باید در مسیر پیشرفت، چه دشواری هایی را تحمل کنند. تنها ملت هایی که سعی دارند به تفکرات و اهداف خود واقعیت ببخشند، قادرند پیشروان تاریخ باشند.
– هدف های با شکوه
اهداف جوانان باید به سان آب زلال، شفاف و در عین حال باشکوه باشد. در این دنیا برای جوان هایی که به دنبال اهداف سطح پایین هستند، جایی وجود ندارد. شما باید بتوانید جهان را در دل های خود جای داده و آرزوهایتان به عظمت آسمان باشد. یکی از فلاسفه گفته: «جوان بدون هدف مانند کسی است که دست به خودکشی روحی زده باشد».
– پرورش خلاقیت
برای ایجاد هدف در زندگی باید روحیه خلاقیت را در خود پرورش دهید. تمدن های جهان همواره توسط متفکرین و افراد خلاق ترسیم شده و می شود. جامعه ای که به خلاقیت و قدرت تولید خود بها می دهد، هرگز شکست نمی خورد. شما قادر به تولید اندیشه های مثبت هستید. بنابراین هر کاری را با افکار مثبت آغاز کنید. تنها در این صورت می توانید به هدایت و راهنمایی دیگران هم بپردازید.
– پرهیز از تن پروری
شما هرگز نباید در تن پروری و رفتن به دنبال سرگرمی ها، افراط کنید. آماده هدایت دنیا باشید و چشم به آینده بدوزید. آینده و دنیا، با هم مخلوط هستند و در واقع هر دو، یک چیز می باشند.
بکوشید در جامعه تنها ناظر و تماشاچی نباشید. بلکه سعی کنید که فرمانروایی دنیا را به دست گیرید. در این راه نسل قدیم نباید از هیچ کمکی دریغ کند. بنابراین با خلاقیت بیندیشید. مثبت و پرتلاش باشید تا بتوانید آینده درخشانتری را بسازید.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2749

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: