درخشش دو گیلانی در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی

باز باران خبر/ دو گیلانی در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی خوش درخشیدند. 

به گزارش پایگاه خبری باز باران خبر؛ المیرا فرهمند راد در بخش پویانمای و نیکان نیک‌ بین در بخش موشن‌گرافی از استان گیلان حائز رتبه‌های برتر کشور در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی شدند. 
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد و در حاشیه این مراسم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه “پدیده مواد مخدر” ازجمله بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر در جهان محسوب می‌شود، گفت: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها توان آسیب‌رسانی فراوانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه دارد که از این پدیده شوم و خانمان سوز به‌ عنوان بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر جهان یاد می‌شود.

اسماعیل حیدری آزاد با اشاره به اینکه کاهش عرضه و تقاضا دو استراتژی مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر می باشد افزود: بکارگیری هرگونه ایده و راهکار مناسب به منظور مبارزه با مواد مخدر نقش تاثیر گذاری در این مقوله دارد که همواره استان گیلان هم بخوبی توانسته در این زمینه گام های مثبتی بر دارد. 

وی یکی از راهکارهای مثبت در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های مصرف آن را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عنوان کرد و اظهار داشت:  فرهنگ سازی با کمک خرد جمعی و مشارکت در جامعه امکان پذیر است و بر همین اساس ایجاد موج اجتماعی در میان فعالان رسانه ای و هنری نقش تاثیرگذاری خواهد داشت. 

حیدری آزاد ادامه داد: برگزاری جشنواره ها و همچنین تولید آثار هنری گوناگون در بخش های مختلف و اطلاع رسانی توسط رسانه های ملی و مجازی به مراتب در امر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه در کاهش مصرف آن مثبت و ثمر بخش خواهد بود.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان جشنواره ملی یاریگران زندگی را یکی از مهمترین برنامه های تاثیرگذار در راستای مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: این جشنواره با بهره گیری حداکثری از ظرفیت ده ها سازمان و وزازتخانه عضو ستاد و موسسات فرهنگی و هنری دولتی و غیردولتی، استفاده از تجارب جشنواره های مختلف و حساس سازی هنرمندان به منظور خلق آثار هنری مرتبط با موضوعات جشنواره گامی موثر و رو به جلو در حوزه فرهنگی و هنری مبارزه همه جانبه با سومصرف مواد مخدر انجام گرفته است. 

حیدری آزاد دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از ارسال بیش از ۲۵ آثار از گیلان به جشنواره ملی یاریگران زندگی خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار اثر از ۲۰۰ شهرستان کشور در قالب فیلم کوتاه، فیلم‌مستند، پویانمایی، تیزر، عکس، پوستر و شعارهای پیشگیرانه به این جشنواره ارسال و توسط هیئت اجرایی و اعضای کمیته اجرایی جشنواره در ۳۴ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانی بررسی و رتبه‌بندی شد.

گفتنی است که از آثار ارسالی گیلان، المیرا فرهمند راد از بندرانزلی در بخش پویانمایی و نیکان نیک‌ بین در بخش موشن‌گرافی از استان گیلان حائز رتبه‌های برتر کشور در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی شدند.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19205

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: