این دولت شکست ناپذیر است

 باز باران خبر/یادداشت/ سیدعبدالباقی اسحاقی

    یکی از مهمترین وظایف دولت ها تأمین آسایش عمومی و تثبیت احساس امنیت روانی برای همه شهروندان است؛ دست یابی به این مهم نیازمند برخورداری از زیر ساخت های متعددی است که باید توجه دقیقی نسبت به آن ها مبذول شود و از هرگونه ساده انگاری، بی برنامگی، آمارسازی، برخوردهای هیجانی، عدم دقت در انتخاب نیروی انسانی متدین، متخصص و دلسوز در سطح بین الملل، کشوری و استانی به شدت پرهیز گردد. این امور عبارتند از: گرانی بی رویه کالاها و محصولات به ویژه اقلام مصرفی جامعه، ساماندهی نرخ تورم، کنترل قیمت ارز، حل مسئله قاچاق، خنثی کردن میزان تأثیرتحریم ها، مبارزه با توطئه های سیاسی مختلف در ابعاد خارجی و داخلی، تأمین امنیت پایدار در مسیرهای گوناگون[= اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی] کم اثر نمودن تهاجم تبلیغاتی دشمنان و رسانه های خارجی با استفاده از رسانه ها و مطبوعات داخلی.

علاوه بر نمونه های مذکور فروش نفت و انتقال پول آن به درون کشور، حضور فعال و هدفدار در بازارهای بین المللی، برنامه ریزی در جهت افزایش صادرات، توجه به صنعت و مسایل جانبی آن، اهتمام به رفع مشکلاتی دفاعی مملکت در برابر تهدیدات بی شماری که هر ساعت علیه این آب و خاک صورت می گیرد، عبور از مرزهای دانش های پیشرفته در رشته های متنوع علمی[= فضایی، دریایی، زمینی، معادن] تأمین امنیت غذایی و ذخایر استراتژیک مواد غذایی اصلی که در سبد خانوار از اهمیت فراوانی برخوردارند.

  افزون بر موارد یاد شده، حل مشکل کمبود آب شیرین  و نیز آب کشاورزی و بهینه سازی مدیریت مصرف در این بخش، خرید تضمینی محصولات تولیدی در زمینه های کشاورزی و دامداری، چاره جویی برای جلوگیری از از ادامه فرونشست زمین در نقاط مختلف کشور، ارتقای ارزش پول ملی از طریق افزایش تولید و تقویت بنیه مالی شهروندان، رونق بازار سرمایه و خارج شدن از رکود، شفاف سازی عملکرد بانک ها و کوتاه کردن دست آن ها از بنگاه داری و دامن زدن به مشکلات مردم، جلوگیری از خلق پول، برخورد قاطع و سریع با مفسدین اقتصادی و دهها مورد دیگر از چالش های پیش روی هر دولتی از جمله دولت سیزدهم است. 

در میان همه موارد ذکر شده کاستن از فشار مالی روی جامعه ـ به ویژه گروه های محروم و متوسط که از حامیان اصلی نظام جمهوری اسلامی به شمار می آیند ـ از طریق جلوگیری از گرانی سرسام آور که الان وجود دارد از نیازهای ضروری تر می باشد. 

تردیدی نیست که گرانی های شتابان و غیرقابل مهار موجب دراز شدن زبان دشمنان خارجی و باز شدن دست آن ها در جهت تبلیغات منفی و اثبات عدم کارآیی دولت، سوء استفاده فرصت طلبان و منافقان داخلی ـ که به دلیل قرار داشتن در مصادر حکومتی، خودشان پدید آورنده بخش عمده ای از گرفتاری ها بوده و هنوز هم هستند ـ افزایش گلایه ها و دل نگرانی های مردم مقاوم و استوار میهن اسلامی می گردد؛ مردمی که همیشه حامی روزهای دشوار نظام بوده و هستند و در بزنگاه های مهم با حضور فعال و دهها میلیونی مشت های محکم خود را به دهان بیگانگان و افراد خودباخته می زنند که آخرین مورد آن تظاهرات باشکوه ۲۲ بهمن امسال بود. 

  افزایش قیمت کالاها، خدمات و تولید در بخش های دولتی و خصوصی بدون نگاه دقیق میدانی به جیب ملت سبب می گردد احساس امنیت و خوشبختی در جامعه کم رنگ گشته و کارهای بسیار بزرگی که طی مدت یک سال از ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی صورت گرفته به چشم رأی دهندگان نیاید و آنچنان که باید، دیده نشود.

با توجه به نکات بالا می توان گفت که این دولت شکست ناپذیر است، به شرط آن که اهتمام ویژه ای در جهت کنترل گرانی افسارگسیخته ای که اکنون وجود داشته و مردم آن را در هر لحظه و با تمام وجود خویش لمس می کنند، مبذول نماید.

بر اساس آمارها، دولت آیت الله رئیسی تا به امروز در جنبه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و پیش بردن کارهای مغفول و برزمین مانده از دولت های پیشین از موفقیت های قابل توجه و تحسین برانگیزی برخوردار بوده و این روند همچنان ادامه دارد. به همین دلیل مسئولین ارشد و میانی کشور اگر همت والاتری برای حل بعضی معضلات اصلی و زیربنایی جامعه ـ به ویژه گرانی ـ به نمایش بگذارند، بدون تردید این بخش از حاکمیت یکی از بهترین دولت های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29536

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: