جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی لاهیجان فعال می شود

باز باران خبر/ در نشست هماهنگی پنجمین جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی  لاهیجان، اعضاء با فعال شدن این جام فرهنگی موافقت کردند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه جام باشگاه کتابخوانی یکی از اتفاقات بسیار خوب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی است گفت: این رقابت موجب تشویق کودکان و نوجوانان برای  کتابخوانی و گفتگو پیرامون کتاب می‌شود چرا که راه پیشرفت جامعه با بچه های کتابخوان آغاز می شود.

نگار نادری اظهار داشت:نخستین جام باشگاههای کتابخوانی لاهیجان سال ۱۳۹۶ با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در مقطع کودک و نوجوان با ۶ باشگاه و حضور۵ تسهیل گر شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: مهمترین بخش جام باشگاه های کتابخوانی انتخاب تسهیلگر است، تسهیلگر فردی است که افراد را دور هم جمع می‌کند تا کتاب بخوانند.

وی تصریح کرد : یکی از دلایل مهم بودن تسهیلگر این می باشد که خودش را به جایزه و تشویق بند نکند چون اگر صرفاً امتیاز مادی برایش مهم باشد زود از این امر مهم دست می‌کشد، ترویج کتابخوانی یکی از کارهای مهم می باشد که فرد مسئولیت پذیر می تواند آن را انجام دهد تا افراد کتاب خوان تربیت شوند.

به گفته وی در سال جدید علاوه بر تشکیل جام کتابخوانی در مقطع پیش دبستانی ، دبستان ، مقطع اول و دوم متوسطه طرح جام باشگاه کتابخوانی سالمندان مطرح می باشد که امیدواریم در این زمینه نیز فعال شویم .

نادری افزود : با توجه به شیوع کرونا بی‌شک بیشتر گروه های کتابخوانی در فضای مجازی نشست‌های خود را برگزار خواهند کرد و در این خصوص ۵۰ گیگا بیت اینترنت رایگان در اختیار تسهیلگران قرار خواهد گرفت .

نادری در خصوص خلاقیت در نامگذاری جام باشگاه ها ، برنامه های متنوع کتابخوانی،  چگونگی نوشتن نامه به نویسنده ، چگونگی ساخت فیلم توضیحاتی داد.

در این نشست حاضران هاجر بایرامی رئیس بهزیستی، فاطمه فیلی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ، شراره میرعباسی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، فریبا خانی نژاد معاون پرورشی آموزش و پرورش لاهیجان، احمد رمضانی نماینده آموزش و پرورش رودبنه ، فاطمه قنبری مسئول کانون الزهرا(س) آموزش و پرورش و فاطمه علی پرست از هنرمندان و تسهیلگران فعال  موافقت خود را با فعال کردن جام باشگاه ها در شهرستان لاهیجان اعلام داشتند.

شهر لاهیجان حدود ۱۰۲هزار نفر جمعیت دارد و از شهرهای گردشگر پذیر کشور به شمار می رود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16987

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: