توسعه فرهنگی جامعه مستلزم جدیت اهالی قلم و خبرنگاران است

باز باران خبر/ به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان طی مراسمی که با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه بود از خبرنگاران فعال شهرستان رودبار تجلیل کرد.   

به گزارش باز باران خبر؛ در این نشست صمیمی که برای نخستین بار  بعد از پیروزی  انقلاب در نیروگاه  و همزمان با روز خبرنگار برگزار گردید ، مهندس خیرالله شجاعی  مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش های بی شائبه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی گفت: رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم جدیت  اهالی قلم و صاحبان اندیشه و خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است و خبرنگاران با برافروختن چراغ ایمان و اندیشه های ناب انسانی، گوهر راستی و صداقت و حقیقت را عیان نموده  تا فضائل و مکارم اخلاقی و انسانی در جامعه نهادینه شود. 

وی سپس به تاریخچه  تاسیس نیروگاه لوشان و میزان تولید برق آن اشاره کرد و گفت: نیروگاه برق شهید بهشتی لوشان  با نیم قرن قدمت  دارای دو واحد بخار است که هر یک به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات  و دو واحد گازی  هریک به ظرفیت ۶۰ مگاوات و در مجموع ظرفیت تولید برق این نیروگاه ۳۶۰ مگاوات می باشد و  تولید برق نیروگاه لوشان در سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۰ درصد برق مصرفی استان گیلان بوده است.

مهندس شجاعی افزود: سوخت اصلی نیروگاه لوشان گاز طبیعی و سوخت دوم آن گازوئیل می باشد که هیچگونه آلودگی زیست محیطی نداشته  و راندمان این نیروگاه هم ۲۹ درصد می باشد.

مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان به برنامه تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ سال از عمر واحد ۲ بخار نیروگاه سپری شده و نیاز به بازسازی و تعمیرات  اساسی داشت و لذا بر اساس برنامه سالیانه و اخذ مجوزهای لازم،  این  واحد از اسفند ماه سال گذشته به مدت ده ماه از مدار خارج شده  و طبق  برنامه زمانبندی در حال انجام می باشد.  

مهندس شجاعی اضافه کرد: فعالیت اصلی این تعمیرات تعویض کامل بیش از ۶۰ کیلومتر لوله های بویلر می باشد که خوشبختانه لوله های مورد نیاز خریداری و در نیروگاه موجود  است.

وی یادآور شد: با وجود شیوع بیماری کرونا تلاش می شود  تا کارها طبق برنامه زمانبندی پیش بینی شده انجام و این واحد به موقع در مدار تولید قرار گیرد و با توان نامی خود بخشی از برق مورد نیاز منطقه و شبکه برق سراسری را تامین نماید که خوشبختانه  کلیه مراحل بازسازی  و تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه لوشان توسط کارکنان توانمند نیروگاه و نیروهای توانمند و متخصص داخلی صنعت برق کشور در حال انجام بوده و در چند ماه گذشته بیش از یکصد نفر نیروهای جوان منطقه شهرستان رودبار در این پروژه بزرگ  بکارگیری شدند. 

مهندس شجاعی خاطر نشان کرد : برای  انجام  تعمیرات اساسی  این  واحد  بیش از  ۹۳ میلیارد تومان  اختصاص یافته در صورتی که بودجه سالانه نیروگاه ۶۰ میلیارد تومان می باشد.در ادامه این نشست خبرنگاران نقطه نظرات و سوالات گوناگون  خویش را  مطرح  و  مدیر عامل  نیروگاه   هم پاسخ های لازم را ارائه کرد و از خبرنگاران خواست تا برای تولید مطمئن برق، مسئولین نیروگاه را با فرهنگ سازی در رابطه با  صرفه جویی در مصرف برق یاری نمایند.   

وی افزود:  صنعت برق کشور  دارای  سه بخش  مجزا شامل  تولید؛ انتقال و  توزیغ می باشد و نیروگاهها وظیفه تولید و تامین برق مورد نیاز مردم را بر عهده دارند. مدیران و کارکنان نیروگاه شهید بهشتی در مدت شیوع بیماری کرونا و با وجود مبتلا شدن تعداد زیادی از کارکنان خود بدون کوچکترین وقفه و به طور شبانه روزی تمام تلاش خود را نموده اند تا کوچکترین خللی در فرایند تولید رخ ندهد.  مصرف کننده های برق هم شامل دو قسمت  ازجمله مصرف خانگی و مصرف صنعتی و تجاری است بطوری که میزان مصرف خانگی در کشور از نرم  جهانی بالاتر است. 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با فرهنگ سازی اصحاب رسانه و همراهی مردم شریف کشور بتوانیم با مدیریت مصرف خانگی از سرمایه های ملی خود محافظت کنیم. 

شایان ذکر است درپایان این نشست  با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از زحمات خبرنگاران فعال شهرستان رودبار تجلیل شد.

گزارش: مهین چراغی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20983

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: