ارزشمندی فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

استاندار گیلان، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بسیار والا و ارزشمند دانست و تصریح کرد: اگر ارزشمندی این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، شاهد گرایش بیش از پیش مردم به کتاب هستیم.

به گزارش باز باران خبر، ارسلان زارع در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان، با بیان اینکه کتاب در تکامل فردی و اجتماعی جامعه نقش محوری دارد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی همواره یکی از ارکان توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع انسانی محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش کتاب و مطالعه در تقویت و ارتقای دانش و آگاهی های عمومی انسان، افزود: اثرگذاری شگرفی که کتابخوانی در بهبود زندگی و عملکردهای رفتاری افراد دارد در نهایت منجر به پیشرفت سایر ابعاد توسعه می شود.

استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم توجه همه نهادها و دستگاه ها به امر کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه، یادآور شد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید همواره از علم و دانش و ابتکار و خلاقیت بهره ببریم و لذا کتاب و فرهنگ مطالعه مهمترین ابزار این مهم است.

زارع، با بیان اینکه فراهم کردن بستر مطالعه و کتابخوانی برای مردم یکی از مهمترین رسالت های فرهنگی حاکمیت است، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای اشاعه این فرهنگ بسیار راهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اثرگذاری سازمان های مردم نهاد در بین مردم و رویکرد فرهنگی و اجتماعی آنان، می توانیم ترویج فرهنگ کتابخوانی را در ذیل آموزش های سازمان ها و تشکل های مردمی ببینیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شاهد بالاتر بودن مدت زمان مفید و سرانه مطالعه هستیم، اضافه کرد: مردم در این کشورها از هر فرصت کوتاهی برای مطالعه استفاده می کنند.

وی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بسیار والا و ارزشمند دانست و تصریح کرد: اگر ارزشمندی این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، شاهد گرایش بیش از پیش مردم به کتاب هستیم لذا باید با کمک آموزش و پژوهش از روش های جدید و ابزارهای نوآورانه استفاده کنیم.

زارع، با تاکید بر لزوم توسعه فضای کتابخانه ای و تکمیل فضاهای موجود، خاطرنشان کرد: بیش از فیزیک و مکانیک به نرم افزار و ابتکار نیاز داریم تا از ظرفیت های علمی برای توسعه فرهنگ کتاب استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان، جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مغتنم برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با سیره منور امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) دانست و عنوان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی با محوریت کتاب گام موثری در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

وی از شهرداری های استان گیلان خواست تا پایان خردادماه ۹۹ نسبت به پرداخت ۳۰ درصد از معوقات نیم درصدی کتابخانه ها اقدام کنند و یادآور شد: کتابخانه مرکزی رشت مهمترین پروژه فرهنگی استان گیلان است، اما در کنار احداث این کتابخانه از طریق تخصیص اعتبارات استانی، باید از ظرفیت خیرین برای کتابخانه سازی استفاده کنیم.

انتهای پیام

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10181

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: