مشارکت ۴۰ هزار گیلانی در جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی

 مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: ۴۰ هزار نفر از این استان در نهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند و به قید قرعه از ۱۸۵ شرکت کننده برتر و منتخب، در شهرستان ها تجلیل می کنیم.

به گزارش باز باران خبر، پریسا کرمی در آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منطقه غرب گیلان در سالن اجتماعات شهرداری آستارا اظهار کرد: امسال حضور و مشارکت گیلانی ها در جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته و سهم شهرستان آستارا در ارتقای این شاخص، ۴۴ درصد است.

وی ادامه داد: صدا و سیما، سپاه، فرمانداری ها و شهرداری ها در برگزاری این جشنواره با ما همکاری کردند و  ۱۸۵ منتخب گیلانی این جشنواره، مربوط به پنج شهرستان این استان هستند و امروز منتخبان شهرستان های تالش و آستارا در این آئین تجلیل می شوند.

کرمی افزود: این جشنواره در دو بخش مکتوب و آنلاین برگزار شد و در بخش آنلاین که شامل پویش کتابخوانی و نقاشی کودک و نوجوان می شود، ۲۸ هزار نفر یا به عبارتی ۱۴۳ درصد شرکت کنندگان گیلانی مشارکت کرده بودند.

او ادامه داد: میزان مشارکت آستارایی ها در بخش آنلاین، از میانگین استانی بالاتر بود و در این شهرستان به لحاظ پیشینه کتاب و کتابخانه، به این جشنواره اهمیت داده می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اجرای طرح جمع آوری نوشت افزار و کالاهای فرهنگی در کتابخانه های استان برای اهدا به سیلزدگان خبر داد و مشارکت هم استانی های نوعدوست و خیر را خواستار شد.

امام جمعه آستارا نیز در این آئین اظهار کرد: مقام معظم رهبری با وجود مشغله بسیار، الگوی کامل فرد کتابخوان است  و فرهنگ و عادت مطالعه باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: راهکار تغییر یا اصلاح سبک زندگی ایرانی ها الگوبرداری از زندگانی فردی، اجتماعی و سیاسی امام رضا (ع) است و باید برای کسب معرفت بیشتر نسبت به ایشان، آثار مربوط به آن امام عزیز را مطالعه کنیم.

فرماندار آستارا نیز بیان کرد: نام این شهرستان با کتاب و کتابخوانی عجین بوده و همواره رتبه نخست باسوادی را در کشور و منطقه داشته است و قرار گرفتن قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام (ص) و قسم خدا به قلم در کلام وحی، از نشانه های اهمیت کتاب و مطالعه است.

حسن رستم زاد افزود: جوامع بشری متمدن برای دستیابی به توسعه لازم و همه جانبه، به کتاب و کتابخوانی ارزش قائل شده اند و در جامعه اسلامی ما نیز باید گام های بلندتری در ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب برداشته شود.

طرح سه سئوال درباره زندگی امام رضا (ع)، شعرخوانی و پخش نماهنگ از بخش های متنوع اختتامیه این جشنواره بود و در پایان، با اهدای جوایزی از منتخبان شهرستان های تالش و آستارا در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل به عمل آمد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3334

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: