نشست رسانه‌ ای چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت برگزار شد

نشست رسانه ای چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت با حضور علی حلوی (دبیر جشنواره)٬ بهزاد صدقیانی (از اعضای هیئت بازبین)، اکبر حیدرپور ( مدیر رسانه‌ای جشنواره) و اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.
به گزارش باز باران خبر؛ علی حلوی دبیر جشنواره در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت فرهاد پاک سرشت نویسنده و کارگردان نامدار گیلانی و گرامیداشت یاد و خاطره وی گفت: دوره اولی که اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم، موجی از استندآپ کمدی تحت تاثیر برنامه های تلویزیونی در جامعه به‌وجود آمده بود و با توجه به پتانسیل بالای هنرمندان گیلانی در طول سه سال گذشته جشنواره های باشکوهی را با استقبال خوب مردمی داشتیم. مردم ما به‌طور کلی رویکرد مثبتی نسبت به مقوله طنز دارند و این انگیزه ما را در برگزاری چنین جشنواره ای بیشتر می کند.
وی افزود : استندآپ کمدی در حقیقت روح جدیدی به فضای جامعه می‌دمد و صرفا جنبه کمدی ندارد و جنبه کمدی نیز بخشی از آن است. استندآپ کمدی علاوه بر بیان طنز می‌تواند نقد اجتماعی انجام دهد.
حلوی ادامه داد: استندآپ شاید به مفهموم امروزی در ایران باب نبوده باشد اما در چندین سال اخیر پیشرفت جدی داشته و تحت تاثیر استندآپ های اجرا شده در دنیا گسترش یافته است.
مدیر آموزشگاه سینمایی هفت خاطرنشان کرد: بعنوان یک مجموعه آموزشی هدف ما از برگزاری این جشنواره، معرفی چهره‌های  نوپا در عرصه فرهنگی به جامعه هنری و فرصت دهی به جوانان است. دبیر جشنواره استندآپ کمدی اضافه کرد: امسال جشنواره استنداپ کمدی رشت با رویکردی متفاوت به روی صحنه می رود که میتوان به مسابقه ای بودن و مردمی بودن این جشنواره اشاره کرد.
کارگردان مطرح تلویزیون گیلان ادامه داد: معیار ما برای اجرای این چنین جشنواره‌ها، ساختار دهی به طنز و استندآپ کمدی و همچنین تکنیکی کردن بحث طنز است.
وی گفت: من خیلی دنبال دعوت های ملی نیستم و نگاه من بیشتر سمت و سوی فرصت دهی به جوانان استانم است. رسالت ما این است که در این شرایط اقتصادی دشوار حاکم بر کشور با راه اندازی این قبیل جشنواره ها نشاط، شور و امید را در بین خانواده ها رقم بزنیم.
حلوی گفت: من و همکارانم تاکنون هیچگونه بودجه ای از نهاد دولتی دریافت نکردیم. سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری وشورای اسلامی شهر رشت، سازمان سیما منظر و مجموعه رستوران هیراد منطقه آزاد انزلی حمایت هایی از جشنواره داشته اند.
دبیر جشنواره استندآپ کمدی رشت گفت: امروز با توجه به اینکه از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در شرایط دشواری هستیم و در این شرایط دشوار هم نیاز مبرمی به ایجاد امید در جامعه داریم بنابراین برگزاری جشنواره استندآپ کمدی می‌تواند در راستای امیدبخشی بسیار تأثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: جامعه ای که با گفتگو مشکلاتش را حل کند، موفق خواهد بود و هدف ما این است که یاد بگیریم که چگونه در برابر مشکلات از یک خانواده کوچک تا یک جامعه بزرگ به گفتگو بنشینیم زیرا آستانه تحمل جامعه را با طنز همراه با نقد اجتماعی می‌توان افزایش داد.
او در ادامه به چند معیار برای انتخاب افراد برگزیده اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از معیارهای ما این است که افراد باید از ساختار استندآپ کمدی اطلاع داشته و در همان راستا کار کنند بنابراین در این مسیر تکنیک‌ها و محتوای کار بسیار اهمیت دارد‌.
بهزاد صدقیانی از اعضای هیئت بازبینی جشنواره نیز در این نشست گفت: تفاوت بازبینی امسال با سالهای گذشته این بود که امسال بصورت فیلم برگزار شد. این جشنواره در استان گیلان جا افتاده . اگر افرادی در جشنواره متقاضی شرکت بودند ولی نتوانستند به دور نهایی راه پیدا نکردند، دلیل بر ضعف آنها نیست، بلکه فرصتی است برای آنها که بتوانند در سالهای آینده با تجربه اندوزی حضور بهتری داشته باشند.
وی ادامه داد: هر سال که از جشنواره می گذرد به حرفه ای تر شدن نزدیک می شود. خیلی از هنرمندانی که سالهای گذشته در جشنواره شرکت کردند امسال حضور قوی تری خواهند داشت.
صدقیانی با انتقاد از عدم استقبال برخی هنرمندان مطرح طنز استان در این جشنواره گفت: حضور این هنرمندان می توانست انگیزه مضاعفی برای هنرمندان جوان باشد. امیدوارم در سالهای آینده هنرمندان مدعی و با سابقه شرکت بیشتری کنند تا برای جوانان باعث شور و انگیزه بیشتری برای شرکت در جشنواره ایجاد شود. / اکبر حیدرپور
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1876

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: