اهدای نشان مروج فرهنگ پهلوانی به مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

دکتر مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی در دیدار با مهندس اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژه احداث اولین زورخانه استاندارد استان بازدید نمود.

به گزارش باز باران خبر؛ در ابتدای بازدید مهندس اکبرزاده و مشاور پروژه روند اجرای را تشریح نموده مهندس اکبرزاده با اشاره به اهمیت روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای افزود : ورزش باستانی در بدو ورود از درب با حالت ادب، تعبد و خضوع که موجبات دوری انسان از غرور است آغاز می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، ورزش زورخانه‌ای را ورزشی توام با اخلاق دانست و افزود : فرد در این ورزش علاوه بر پرورش جسم با تطهیر روح به اخلاق پهلوانی و جوانمردی نیز می پردازد.

دکتر جوهری در این جلسه ضمن تشریح ماهیت فرهنگی، آیینی و سنتی ورزش های پهلوانی و با اشاره به به سوابق فرهنگ و تاریخی غنی ملت و اهمیت اخلاق در دین مبین اسلام و معرفت دینی افزود : فرهنگ ایرانیان همیشه براساس انضباط و احترام به بزرگان، مرشد و مراد شکل گرفته که متأسفانه در جامعه سیاسی امروزی این مهم کم رنگ شده است و باید بکوشیم که اخلاق در جامعه تقویت شود.

قابل ذکر است عملیات اجرایی پروژه زورخانه امام علی (ع) به عنوان اولین زورخانه استاندارد استان در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با برآورد اولیه هزینه ۶۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

در پایان این بازدید به رسم قدرشناسی از اقدامات مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی و آیین های زورخانه ای، توسط جوهری نشان مروج فرهنگ پهلوانی به مهندس اکبرزاده اهدا گردید

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11604

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: