هدفم از بازیگری شهرت و پول نیست و دیدن لبخند و شادی مردم برایم بهترین پاداش است

باز باران خبر – سرویس فرهنگ و هنر: سعید نوروزی از بازیگران جوان و خوش آتیه گیلانی است که در سالهای اخیر با ایفای نقش در چند سریال شبانه گیلکی توانست به محبوبیت خوبی در بین مردم دست یابد؛ این هنرمند که در سریال های “جایزه ۴ و ۵” ، “خانواده روشن” و تله فیلم “ساندویچ مغز” ایفای نقش داشته امیدوار است بتواند در آینده نزدیک به موفقیت های بیشتری در عرصه هنر دست یابد. در همین ارتباط همکار ما با این هنرمند جوان و جویای نام گفتگویی اختصاصی انجام داده که در ادامه می خوانید.

□ در ابتدا ضمن معرفی تان از سوابق هنری که تاکنون داشته اید برایمان بیان کنید؟

■ سعید نوروزی هستم از رضوانشهر که از سال ۱۳۹۷ کار هنری را در آموزشگاه سینمایی هفت زیرنظر آقای علی حلوی آغاز کرده ام؛ دوره های بازیگری و کمدی را گذراندم و در سریال های جایزه ۴ و ۵ در نقش کامبیز شکوفه سرایی و سریال خانواده روشن در نقش آقای ضرابی در فروشگاه ایفای نقش کردم. همچنین در تله فیلم ساندویچ مغز حضور داشتم که به امید خدا این تله فیلم بزودی اکران می شود. البته چند تجربه تئاتر طنز نیز داشتم و به زودی نیز در کارهای جدیدی در این زمینه ایفای نقش خواهم کرد.

□ لطفا اگر امکان دارد درباره سریال خانواده روشن که آخرین سریال پخش شده از شما بود کمی برای خوانندگان ما توضیح دهید که چه بازخوردهایی داشت و آیا به اندازه سریال جایزه موفق بود؟

■ سریال جایزه که در ۶۵ قسمت پخش شد باب دل مردم بود و خیلی هم مورد استقبال هم قرار گرفت؛ البته خانواده روشن هم توانست این موفقیت را تکرار کند. به نظرم مردم همیشه به سریال های روتین گیلکی که در استان تولید می شود علاقه زیادی دارند و استقبال خوبی از آنها می کنند. همیشه بر این باورم که شاد کردن مردم نعمت بسیار بزرگی است و من هم با تمام وجودم به این کار خواهم پرداخت تا روحیه مردم شاد شود.از این روی با حمایت مردم برای کارهای بعدی آماده می شویم. ضمن اینکه در مجموع نمی توان سریال های شبانه را با هم مقایسه کرد. به عقیده من هر دو کار موفق بودند، ولی نظر نهایی را خود مردم می دهند. امیدوارم این ‌کارهای هنری به دل مردم خوب گیلان نشسته و لذت برده باشند.

□ لطفا راجع به ویژگی های نقشی که در خانواده روشن داشتید و اینکه چقدر راهنمایی های علی حلوی (کارگردان سریال) کمک کرد تا نقشتان جا بیفتد و دیده شود، توضیح دهید؟

■ ضرابی نقشی بود که به نوعی با مهربانی و کمی چاپلوسی دست راست رئیس فروشگاه بود‌ و همه از او حساب می بردند. مثل این می ماند که در یک اداره رئیس آنقدر ابهت ندارد که آبدارچی آنجا دارد؛ در سریال مذبور هم اینطور بود و با اینکه ضرابی شاید مدرک تحصیلی سیکل هم نداشت، اما حرف او بیشتر از دیگران پیش می رفت. البته کمک و راهنمایی های آقای حلوی بسیار به من کمک کرد‌، چون ایشان در کارش حرفه ای عمل می کند و بسیار صبور و مهربان است. آقای حلوی در آثارش حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در کارنامه کاری اش کارهای زیادی دارد که مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در سریال های اینچنینی بیشتر مسائل اجتماعی با زبان طنز بازگو می شود که اتفاق بسیار خوبی است‌.

□ بفرمایید استقبال مردم از نقش ضرابی چطور بود؟

■ مردم به این نقش واقعا واکنش های خوبی داشتند و من هم از اینکه مردم هر شب سریال را دنبال می کردند لذت می بردم. در کوچه و خیابان بارها تکیه کلام های نقشم را از مردم می شنیدم و این خیلی برایم جالب توجه و مهم بود. در جایزه تکیه کلام (آدم باید شاد باشد و غم و غصه فایده ندارد) و در خانواده روشن( پرستیژ و زای) را داشتم که مردم از آنها استقبال کردند و دوستشان داشتند. همین که این نقش ها باعث شادی مردم شد بسیار خوب است. البته عقیده دارم که پول و چیزهای مادی ماندگار نیست، بلکه اخلاق خوب، منش و مردمداری است که ماندگار می شود. باور بفرمایید شخصا به عنوان یک بازیگر به نام “سعید نوروزی” هدفم شهرت و پول نیست، بلکه دیدن لبخند و شادی مردم بهترین پاداش برای من است؛ خدا رضا نظری طنزپرداز محبوب گیلانی را رحمت کند که یک اسطوره بود، روزی که از دنیا رفت خیلی از مردم برای بدرقه ابدی اش آمدند، چون واقعا در دل مردم جا داشت و تنها همین ماندگار است.

□ برای اینکه نقش ضرابی با نقشی که در سریال قبلی (جایزه) داشتید تفاوت داشته باشد و به نوعی تکرار نشود چه تلاشی کردید؟

■ در سریال جایزه پنج که آخرین فصل آن سریال بود و من در واقع خودم بودم، شخصی خنده رو، تپل و کسی که سین شین او می زد و تو دل برو بود. اما در خانواده روشن تلاش کردم تفاوت ایجاد کنم و شیرینی و گیج بودن آن شخصیت را کنار بگذارم و به اصطلاح همان کاراکتر خودم با پرستیژ بود‌. قاعدتا در سلسله مراتب فروشگاه رئیس، معاون و… تا کارگر وجود دارد، اما این نقش نورچشمی رئیس فروشگاه بود و به نسبت کارگران دیگر بالاتر و حرفش خریدار زیادی داشت.

□ با سریال هایی که پخش شد، طعم شهرت را چشیدید. چه می کنید که این معروفیت را مدیریت کنید و کلا نظرتان راجع به شهرت و محبوبیت چیست؟

■ روی معروفیت زیاد حساب باز نمی کنم، چون معروفیت زیاد آدم را مغرور می کند؛ همیشه دوست دارم با مردم عزیز در ارتباط باشم‌ چون هیچ چیزی به جز اخلاق خوب باقی نمی ماند. اعتقاد دارم یک هنرمند همیشه باید مردمی و با اخلاق و خاکی باشد، چون در دنیا فقط نام نیک باقی می ماند.

□ لطفا از کارهای جدیدی که در آینده خواهید داشت برایمان توضیح دهید؟

■ در حال تمرین یک تئاتر فوق العاده کمدی به نام جنجالی ها ۳ به کارگردانی سیده هانیه هجرتی و تهیه کنندگی سعید عمادی هستیم. این کار به زودی به روی صحنه خواهد رفت و با بازیگران بسیار خوب و مطرحی در آن همبازی هستم که امیدوارم این تئاتر مورد توجه مردم عزیز گیلان قرار بگیرد و به دیدن آن بیایند.

□ برای آینده کاریتان چه هدف و برنامه ای دارید و سقف آرزوهای خود را کجا می بینید؟

■ تا وقتی که در قید حیات باشم بازیگری را ادامه می دهم و به امید خدا در حال نوشتن یک نمایشنامه کمدی به نام خنده شکن هستم تا چند سال آینده بتوانم آن را اجرا کنم؛ به شخصه کارهای تلویزیونی و سینمایی و نمایش خانگی را خیلی دوست دارم و خیلی دوست دارم با آقای سیروس مقدم و محسن تنابنده همکاری کنم.

□ فقط به کارهای کمدی علاقه دارید یا اینکه علاقمند هستند نقش های جدی را هم تجربه کنید؟

■ به نظرم یک بازیگر باید در همه ژانرها توانایی هایش را نشان دهد. من هم به کارهای کمدی علاقه دارم و هم جدی و کلاسیک، اما همانطور که می دانید در گیلان کارهای جدی زیاد ساخته نمی شود‌‌ و اگر کاراکتر خوبی در عرصه جدی هم باشد حتما کار می کنم. یکی از آرزوهای من کار در عرصه دفاع مقدس و با موضوع شهدا، جانبازان و… است. چون ما مدیون آنها هستیم و اگر روزی کاری در این عرصه پیشنهاد شود، بدون هیچ چشمداشتی و رایگان انجام وظیفه می کنم.

□ بعنوان یک جوان که در عرصه هنر فعالیت می کنید، برای جوانانی که این گفتگو را مطالعه می کنند و علاقمند به ورود به عرصه بازیگری هستند چه توصیه ای دارید؟

■ هیچ کسی مادرزاد بازیگر به دنیا نمی آید. اگر هم کسی بوده، استثناست! قطعا آموزش و تجربه کردن می تواند کمک کند. گذراندن دوره آموزش بازیگری در یک آموزشگاه معتبر می تواند موثر باشد. خودم در آموزشگاه هفت به مدیریت آقای حلوی آموزش دیدم که خروجی های بسیار خوبی داشته است. کسی که مستعد و علاقمند به این فضا باشد با آموزش صحیح می تواند پیشرفت کند.

□ از نقش و حمایت خانواده و اطرافیان برای پیشرفت در راه هنر بفرمایید.

■ حمایت خانواده و اطرافیان در پیشرفت کار خیلی تاثیر دارد و خانواده ام خوشبختانه از من حمایت های گسترده ای می کردند؛ هم از نظر مالی و هم روحی در کنارم بودند و هستند و سپاسگزار آنها هستم. دلگرمی خانواده و دوستان به من روحیه می دهد؛ آنها حتی در کارها به من مشورت هم می دهند، اما تصمیم نهایی را به عهده خودم می گذارند.

□ در پایان این گفتگو، اگر نکته ای دارید بفرمایید.

■ امیدوارم همه مردم عزیز ایران و گیلان سلامت و تندرست و شاد باشند. معتقدم ما هنرمندان سربازان فرهنگی هستیم و همان طور که سربازان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می کنند، هنرمندان هم در عرصه فرهنگ و هنر باید خدمت کنند و اینقدر کار خوب ارائه دهند تا مردم همیشه شاد باشند. در پایان از مجموعه شما و عزیزان پرتلاش رسانه سپاسگزارم و امیدوارم همه شاد، سلامت و موفق باشند.

گفتگو : اکبر حیدر پور

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25043

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: