ترک فعل برخی از مدیران یکی از مشکلات جامعه است/ مدعی‌العموم حق مردم را بستاند

رئیس‌کل دادگستری گیلان ترک فعل برخی از مدیران را یکی از مشکلات جامعه دانست و گفت: این ترک فعل‌ها حقوق بیت‌المال را تضییع کرده و موجب وارد شدن خسارات زیادی به مردم شده است.

به گزارش باز باران خبرو به نقل از دیار میرزا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی،‌ در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، نهج‌البلاغه را میراثی ماندگار برای همه زمان‌ها و نسل‌ها دانست و اظهار کرد: قضات باید توصیه‌های امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب بهترین و شایسته‌ترین افراد کشور برای امر قضاوت، گفت: قاضی باید در کنار دانش و آگاهی مجموعه‌ای از فضائل را دارا باشد و یکی از این فضیلت‌ها صبر و بردباری است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قاضی باید صبورترین و پرتحمل‌ترین فرد باشد، تصریح کرد: قاضی همواره با حجمی از سختی‌ها و فشارها و مشکلات مواجه می‌شود و لذا نباید ناصبوری کند و واکنش سریع نشان دهد.

خلیلی با اشاره به جایگاه صبر در آیات قرآن و آموزه‌های دینی، افزود: واجبات دینی همچون نماز و حج و جهاد و امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ظرفیت نیست، اما انسان باید ظرفیت صبر را داشته باشد. لازمه صبر و بردباری آگاهی و شناخت و اطلاعات است و انسان به میزان وسعت آگاهی و اطلاعات خود صبوری می‌کند.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاعات وابستگی و پیوستگی با صبر دارد، اضافه کرد: قاضی نباید شتاب‌زده تصمیم بگیرد و عمل کند و لذا باید آگاهش و شناخت و اطلاعات خود را افزایش دهد تا ظرفیت صبر را پیدا کند.

این مقام قضایی ترک فعل برخی از مدیران را یکی از مشکلات جامعه دانست و یادآور شد: این ترک فعل‌ها حقوق بیت‌المال را تضییع کرده و موجب وارد شدن خسارات زیادی به مردم شده است لذا دادستان به عنوان مدعی‌العموم از ناحیه مردم باید به سراغ ترک فعل‌ها و فعل‌های خلاف برود و حق مردم را بستاند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5275

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: