لزوم آموزش و فرهنگ سازی در کنار تفکیک از مبداء

بازباران خبر- مریم زارع: در جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن بر لزوم آموزش، فرهنگ سازی و همچنین تفکیک از مبداء پسماند تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن، جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به ریاست اصغرزاده معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار فومن برگزار شد.
اصغرزاده در این جلسه با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: در ایام تعطیلات سال نو حجم عظیمی از مسافران وارد شهرستان فومن شدند و این جمعیت از مجموع جمعیت ساکن شهرستان بیشتر بودند.
وی با بیان این که تولید زباله یکی از معضلات تردد و حضور مسافران در گیلان و به ویژه شهرستان فومن است، مشکلات ناشی از این حجم زباله تولید شده و معضلات جمع آوری و انتقال آن ها را مورد توجه قرار داد.
اصغرزاده با تاکید بر استمرار آموزش و فرهنگ سازی درخصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبداء را یکی از راهکارهای موثر برای کاهش حجم زباله در شهرستان عنوان کرد.
در این جلسه شهردار ماکلوان نیز با اشاره به تلاش های انجام شده برای کاهش حجم زباله این شهر به ۱،۵ تن از افزایش بی سابقه حجم زباله در اثر تخلیه پسماند زباله روستاها و رستوران های خارج از شهر در داخل ماکلوان خبر داد.
وی با انتقاد از اقدامات برخی افراد و صنوف، در تخلیه پسماند خود در سطح شهر، افزود: اقدامات این چنینی، زحمات پرسنل شهرداری ماکلوان را با چالش مواجه کرده و ضرورت دارد با همکاری متولیان، حداقل، محلی برای دپوی موقت پسماند در ماکلوان تعیین شود.
در ادامه شهردار ماسوله نیز از افزایش تردد ۲۵ درصدی گردشگران به شهر ماسوله در ایام نوروز خبر داد و گفت: انتقال زباله به سبب محدودیت تحویل پسماند، برای مدتی با محدودیت مواجه شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30271

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: