شکایت علیه متخلفینی که زباله های خود را به داخل شهر منتقل می کنند

 
 

 باز باران خبر – مریم زارع درخشان: علیه افرادی که زباله های خود را خارج از حریم شهری وارد ماکلوان می کنند و مورد شناسایی قرار گرفته اند ،طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ” اقامه دعوی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فومن خواهم کرد.

حیدر ثریا محقق دوست، شهردار ماکلوان با اشاره به انتصابش در ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر ماکلوان  به عنوان سرپرست شهرداری گفت: میزان تولید زباله های خشک و تر به صورت روزانه در ایام عادی در ماکلوان زمان آغاز تصدی سرپرستی شهرداری ۳/۵ تن بود.
  وی اتخاذ سیاست ارائه آموزش های فرهنگی از جمله تفکیک از مبدا به شهروندان در کاهش میزان تولید پسماند طی مدت ۱۷ ماه گذشته را موثر دانست و از تولید زباله به صورت روزانه در ایام عادی به میزان ۱/۵ تن خبر داد.
  شهردار ماکلوان گردشگر پذیر بودن شهر ماکلوان در فصول مختلف سال علی الخصوص ایام نوروز و تابستان و افزایش میزان تولید روزانه زباله به ۳ تن طی این ایام اشاره کرد و متذکر شد: هم اکنون شهرداری ماکلوان به صورت روزانه بین ۷ تا ۸ تن زباله جمع آوری می کند.
  محقق دوست به تبیین دلیل افزایش میزان جمع آوری بر اساس دوربین های مدار بسته در سطح شهر ماکلوان پرداخت و خاطر نشان کرد : این حجم از زباله تولید شده در  ماکلوان نیست و برخی از ساکنان روستاهای پیرامون شهر زباله های خود را نیمه شب توسط وسیله نقلیه به داخل محدوده شهر آورده و تخلیه می کنند .
  وی با اشاره به شناسایی مالکین خودروهای وانت بار و نیسان حمل کننده زباله به وسیله دوربین های مدار بسته در سطح شهر ماکلوان به افراد خاطی هشدار داد علیه افرادی که زباله های خود را خارج از حریم شهری وارد ماکلوان می کنند و مورد شناسایی قرار گرفته اند ، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ، اقامه دعوی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فومن خواهد کرد.
  گفتنی است قانونگذار در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی زباله ریختن در معابر را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است. این ماده مقرر کرده که «هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، از قبیل… ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام… ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30235

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: