اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری گیلان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری استان در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: شروع اجرای طرح از ۴ تیرماه لغایت ۱۵ شهریورماه ۹۸ می‌باشد.

به گزارش باز باران خبر و به نق از ایسنا؛ وحید طیفوری از اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری استان گیلان در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: مرکز آمار ایران در سال ها‌ی اخیر در جهت فراهم آوردن آمار و اطلاعات معادن کشور، طرح‌های متعددی را تهیه کرده و به اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه طرح آمارگیری از معادن کشور در سال ۹۸ برای سی‌وششمین بار در کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: بهره‌برداری اقتصادی از معادن کشور دارای سابقه‌ای بس طولانی است و لیکن در سال‌های اخیر و به دلایل گوناگون نقش و اهمیت معدن در اقتصاد کشور فزونی یافته است و این امر باعث تداوم اجرای طرح مذکور به منظور رصد آخرین وضعیت فعالیت آنها شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح، معادن شن و ماسه(به صورت نمونه‌گیری) و معادن غیر شن و ماسه(کوهی) به صورت تمام شماری آمارگیری می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مشخصات، مدت کار و ظرفیت معدن، وضعیت شاغلان، تولید و فروش، هزینه‌های معدن و… مورد پرسش قرار می‌گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به معادن کشور، معادنی که براساس اطلاعات سازمان صنعت، معدن و تجارت که در سال ۹۷ فعال بوده‌اند یعنی در طول سال حداقل ۳۰ روز به صورت پیوسته یا ناپیوسته در حال بهره‌برداری بوده‌اند از طریق مراجعه حضوری ماموران آمارگیری، اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری سال ۹۸ همزمان با کشور در استان گیلان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمان برگزاری دوره آموزشی از اول لغایت سوم تیرماه امسال و شروع اجرای طرح از ۴ تیرماه لغایت ۱۵ شهریورماه ۹۸ می‌باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1933

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: