خانه‌های هلال احمر در مدیریت بحران نقش مهمی دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت خانه‌های هلال روستایی در این استان گفت : خانه‌های هلال در بخش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، مهدی ولی پور در دومین جلسه کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل گیلان با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل استان در جمعیت هلال احمر در رشت افزود: در زمان حاضر یکصد و ۸۰ خانه هلال روستایی در گیلان فعال است.

وی اظهار داشت: خانه های هلال در راستای تحقق شعار (هر خانواده یک امدادگر) و اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی شده که می توانند در بخش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که برای جلوگیری از تهاجم ها و کاهش اثرات ناشی از آن انجام می شود، خاطر نشان کرد : بنابراین با توجه به این تعریف و تغییر ماهیت جنگ ها، فرایندهای امداد و نجات باید ضمن ایجاد آمادگی مناسب، برای اقدامات بعد از رخداد و اجرای عملیات مناسب تجهیز و مهیا شد.

رئیس کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل استان گیلان ادامه داد: فرآیندهای امداد و نجات نه تنها به عنوان خط مقدم رسیدگی به مصدومان و حادثه دیدگان از ویژگی و حساسیت خاصی به لحاظ عملیاتی و امنیتی برخوردارست بلکه با توجه به ماهیت اقدامات خصمانه، حفظ جان ارائه دهندگان خدمت و تیم های امداد، نجات و درمان در حین عملیات نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوعات شناسایی نقاط امن و حوزه های زیرساختی استان از منظر پدافند غیرعامل قبل از وقوع هر حادثه بیان داشت: بر این اساس باید مقوله پیشگیری را مدنظر قرار دهیم و سپس با اقدامات لازم شدت حوادث را کاهش داده تا شاهد رخدادهای بعد از آن نباشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به نیازسنجی امدادی در شرایط بحرانی خاطر نشان کرد: با همکاری و تعامل فی مابین دستگاه‌های اجرایی و شناسایی منابع هر دستگاه می توانیم بسترهای لازم زیرساختی را در حوزه پدافند غیرعامل تقویت کنیم.

نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل همه چالش ها، پویش ها، پالایش، ضعف ها و موضوعات مربوط به حوزه کشور را در بر می گیرد و تنها جایگاهی است که به تمام این موضوعات پرداخته است.

امین بابایی افزود : با تشکیل کمیته راهبردی و در دست داشتن داده های اطلاعاتی کافی و اطلاع از امکانات هر دستگاه می توان دغدغه های تهدید را کاهش داد.

وی عنوان کرد : با تشکیل کمیته راهبردی و در دست داشتن داده های اطلاعاتی و اطلاع از امکانات هر دستگاه می توان دغدغه های تهدید را کاهش داد.

وی با تاکید بر حضور گروه‌های مختلف در کارگروه های مربوط به پدافند غیرعامل اضافه کرد: به بار نشستن تصمیم های کارآمد با حضور گروه‌های مختلف در کمیته های مربوط به پدافند غیرعامل شکل می گیرد که با تدوین و اجرای صورت جلسات و نظارت کافی بر اجرای آن می توان گام مهمی را در راستای این امر مهم برداشت.

در این جلسه اعضاء کار گروه امداد و نجات پدافند غیرعامل گزارشی از اقدامات دستگاه اجرایی خود در هفته پدافند غیرعامل بیان کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5161

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: