حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است

جلسه ساماندهی تامین برق واحدهای صنعتی تشکیل گردید
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان؛ فرهاد دلق پوش در جلسه ساماندهی تامین برق واحدهای صنعتی گیلان اظهار داشت: پیش‌بینی لازم برای تامین برق بخش صنعت با توجه به حساسیت بحث تولید و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشور باید انجام شود چراکه حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است و برای واحدهای خاص و حساس باید برنامه‌ریزی تامین برق صورت گیرد تا از خسارت های احتمالی ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق پیشگیری گردد.
  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر لحاظ نمودن قواعد کلی حاکم بر تولید تصریح کرد: از تمام ظرفیت های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در فصل گرم سال استفاده گردد و حتی برای بهره‌مندی از ظرفیت ملی برای تامین برق واحدهای صنعتی استان برنامه‌ریزی شود .
در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ،مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، مدیر شهر صنعتی رشت و رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت استان با دستور کار بررسی تفاهم نامه پیشنهادی شرکت  برق با واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی تشکیل شده بود، دکتر دلق پوش انعقاد تفاهم‌نامه را برای تحلیل و بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول کرد و تاکید نمود: برخی از واحدها در سال گذشته با چالش‌هایی در بخش تامین برق روبرو شدند که در سال رونق تولید با فراهم نمودن بسیج امکانات و  برنامه‌ریزی لازم نباید تکرار شود.
 وی اطلاع رسانی و تبلیغات برای نیل به ایجاد فرهنگ عمومی کاهش مصرف برق را از راهکارهای اثربخش برشمرد و اضافه نمود: وزارت نیرو و زیرمجموعه آن می تواند برنامه های تشویقی و حمایتی را برای فرهنگ سازی عمومی کاهش مصرف در دستور کار قرار دهد و در کنار آن از تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت های تولید انرژی غافل نشود.
در ادامه جلسه هر کدام از اعضا به بیان نظرات خود پرداختند و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در این رابطه گفت: شکر خدا با توجه به بارش های مطلوب امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تامین برق و وجود نخواهد داشت ولی در صورت بروز مشکل احتمالی این تفاهمنامه می‌تواند بخش تولید را با چارچوب تعیین شده به اهداف برنامه ریزی شده نزدیک تر نماید.
جمشید طالبی با توصیه به اینکه اغلب واحدهای حساس و بزرگ ژنراتورهای خود را آماده به کار داشته باشند افزود: با انعقاد این تفاهم نامه مشترکین داخل شهرک های صنعتی از مزیت خاموشی کمتر در شرایط اضطراری برخوردار خواهند شد. چنانچه واحدهای تولیدی در اوقاتی از شبانه روز عدم مصرف داشته باشد با اعلام به این شرکت می‌توانند مشمول برنامه تشویقی و حتی پاداش از شرکت برق شوند.
همچنین در این نشست مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری برای ایجاد سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکین صنعتی تاکید کرد و گفت: برای خود کنترلی مصارف صنعتی پیشنهاد این است که سامانه ای برای صدور و پایش مصرف و هزینه های برق تعریف شود که صنعتگران بتواند میزان مصرف و هزینه های خود را ارزیابی کنند و در هنگام قطعی برق زون بندی صنایع حساس و غیرحساس همانند سال گذشته اجرا شود.
سید اللهیار مصباحی با بیان اینکه سالهاست مشکلات زیرساختی برق استان علیرغم تلاش‌های انجام شده همچنان باقی مانده است اظهار داشت: از تقویت و ایجاد نیروگاههای کوچک و ایجاد سایر زیرساخت‌ها نباید غافل شد. هم اکنون با تولید قریب به۲هزار و ۴۰۰ مگاوات در استان برق تولید می شود ولی باز هم دچار چالش هستیم و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و زیرساختی حل شود.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1396

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: