اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه در شهرستان رشت


باز باران خبر/ قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت؛ از اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه همزمان با آغاز دهه مبارک در شهرستان رشت خبر داد.‌
به گزارش باز باران خبر؛ سید اکبر قاسمی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: توجه به معارف و حاکمیت الهی یکی از شاخصه های معمار کبیر انقلاب بود.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه امام (ره) یک رهبر الهی بود و فریادش فریاد اسلام و خدا بود گفت: امام خمینی( ره) به برکت الهی همواره در دل ها نفوذ داشت.
قاسمی اذعان کرد: وحدت و یکپارچگی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود لذا دهه فجر سر آغاز طلوع اسلام و مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ کشور است.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت افزود: نظام سلطه با پیروزی انقلاب برچیده شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان سعی بر این دارند که انقلاب و امام (ره)را از یاد مردم ببرند تصریح کرد : دهه فجر یاد آور انقلاب و تجسم اراده امام (ره ) است‌ و هرگز از یادها نخواهد رفت.
قاسمی با اشاره به اینکه انقلاب دستاوردهای بسیاری را برای کشور به ارمغان آورد خاطر نشان کرد: جایگزینی اسلام ناب محمدی به جای اسلام آمریکایی ، بیداری مسلمان ، ایجاد ملت نمونه از صدر اسلام تا کنون، تغییر رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به نظام اسلامی ، قطع ایادی چپاولگران ، سر نگونی حکومت پهلوی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی و وحدت وسیع سنی و شیعه، وحدت و یکپارچگی ملی و قطع امتیازات آمریکا و انگلستان در ایران ، ثبات کشور در برابر توطئه ها و مردمی شدن نظام، جهانی شدن انقلاب و الگو قرار گرفتن اتقلاب در دیگر کشورها و … از دستاوردهای سیاسی انقلاب شمرده می شود.‌

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ادامه داد : سازندگی کشور با الویت مناطق محروم، توسعه و سازندگی کشور ، ساخت زیر بناهای عظیم کشور، توسعه ریلی ،توسعه زیر ساخته ها شهری و روستایی، حمایت از تولید، آب رسانی و توسعه صنعت برق و گاز رسانی و توسعه پتروشیمی و …. از دستاوردهای اقتصادی انقلاب شمرده می شود.
قاسمی افزود : تشکیل بسیج و سپاه پاسداران، شکست ابرقدرت های جهان ، ثبات کشور در برابر توطئه ها، خود اتکایی و قطع مستشاران ، اثبات مظلومیت انقلاب اسلامی ، استقلال نیروهای مسلح و همگرایی مردم با نیروهای مسلح ، رشد صنایع دفاعی و نظامی و زیر دریایی ها از دستاوردهای دفاعی و امنیتی انقلاب محسوب می شود.‌

وی با بیان اینکه پیشرفت های علمی ، خود باوری صنعتی و اهتمام به مفاخر علمی کشور، نهضت سواد آموزی، پرورش نسل های قوی علمی ، توسعه شرکت های داش بنیان ، نانو فناوری ،طراحی و ساخت ابر یارانه و پیشرفت در سلول های بنیادین از دستاوردهای علمی انقلاب است تصریح کرد: وحدت کلمه و همبستگی، تحول در ملتی حاضر در صحنه، تحول و افزایش روحیه تعاون، فرهنگ جهادی، گسترش فرهنگ قرآنی و بالابردن فرهنگ مردم، احساس نشاط ملی و مقابله با تهاجم فرهنگی از دستاوردهای انقلاب از بعد فرهنگی است.

قاسمی اضافه کرد: باز شدن دریچه نور امید مسلمانان و باور مندی مستضعفان در برابر ایستادگی استکبار جهانی، ایجاد تحول و خود باوری ملت ها و دنیای اسلام، تحول و تمسک به ارزش های معنوی و احیا سنت احیا اعتکاف، خود باوری از دستاوردهای معنوی و معرفتی انقلاب است.‌
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه انقلاب تحولات عمده در کشور ایجاد کرد گفت: تبدیل سلطنت به حکومت مردم سالاری دینی و تحقیر شدگی به اعتماد به نفس از شاخص های انقلاب اسلامی بود.

قاسمی خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب با توکل به خدا و به برکت امام و خواست مردم تشکیل شد، انقلاب به ملت و کشور شخصیت و هویت داد و جوش و تحرک و مردم سالاری دینی از برکات انقلاب بود.

وی به شاخص های امام (ره) اشاره و اظهار داشت : امام (ره ) اسلام ناب محمدی را به جای اسلام آمریکایی وارد کشور کرد، اسلام حقوق پا برهنگان بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ادامه داد: رعایت تقوا در مسایل شخصی و سیاسی ،‌محاسبات معنوی در تصمیمات و توجه به مردم ، کسب رضای الهی از شاخص های امام( ره) است.‌

قاسمی با تاکید بر اینکه برای امام (ره) یاس و ترس و غفلت و غرور معنا نداشت افزود: اسلام تشریفاتی ، بی تفاوت نسبت به مظلومان وکمک به زور گویان از شاخص های اسلام آمریکایی است. که امام(ره) با انقلاب مردمی که انجام داد اسلام ناب محمدی(ص) را برپا نمود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به اجرای برنامه های دهه فجر پرداخت اظهار داشت : دهه فجر امسال با شعار جشن ملی ۱۴۰۰ آغاز شد.
وی بابیان اینکه بیش از ۷۵۰ برنامه در طول این دهه توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت به همت بسیجیان در پایگاه ها، مساجد و دیگر اماکن فرهنگی شهرستان رشت تدوین و اجرایی خواهد شد گفت: رژه موتورسواران از فرودگاه تا گلزار شهدای رشت، برپایی نمایشگاه حوزه های مقاومت، یادواره شهدای مدافع حرم، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی، اجرای پاتوق سرود، نشست های بصیرتی و نشست ها تخصصی با فعالان فضای مجازی ، اکران فیلم های عمار ، شبی با خاطرات انقلاب، افتتاح پایگاه بسیج و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشن انقلاب ، جشنواره صنایع دستی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم ، مسابقات اذان و حفظ قرآن کریم و افتتاح مرکز رشد و علمی بسیج و همچنین توزیع بسته های معیشتی از جمله برنامه سپاه ناحیه مرکزی رشت در دهه فجر انقلاب اسلامی ایران است.‌

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22729

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: