فرانسه مشتری مهم خاویار پرورشی گیلان

مدیرکل شیلات گیلان گفت: سال گذشته ۹۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، عظیم مدبری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سالانه بطور میانگین ۳۷۰۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید می‌شود و دومین استان تولیدکننده خاویار پرورشی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دوره پرورش ماهیان خاویاری و استحصال خاویار بطور میانگین ۸ ماه طول می کشد، افزود: پارسال ۳۶۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۱ درصد بیشتر است.

مدبری ادامه داد: ۹۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش کیلویی ۷۰۰ دلار، پارسال به فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شد که ۶۳۰ هزار دلار معادل ۱۰ میلیارد تومان برای کشور ارز آوری داشت.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۲۷۰۰ کیلو خاویار پرورشی تولید گیلان هم پارسال بطور میانگین با قیمت کیلویی ۱۰ میلیون تومان به مصرف بازار داخلی رسید، افزود: ارزش این مقدار خاویار هم حدود ۲۷ میلیارد  تومان بوده است.

 مدبری با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مزارع پرورش ماهی خاویاری در گیلان قرار دارد گفت:  از ۱۴۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور ۵۵ مزرعه در گیلان فعالیت  می کند که  پیش بینی می شود تا پایان امسال ۴۵۰۰ کیلوگرم خاویار در این مزارع تولید شود.

وی علت افزایش تولید خاویار را تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید دانست.

مدبری تصریح کرد:شهرستان تالش با تولید سالانه ۲۵۰۰ کیلو گرم خاویار پرورشی رتبه نخست تولید خاویار را در گیلان دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر متشکل از پنج  کشور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31943

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: