تجلیل از ۵ اثر برگزیده گیلان در جشنواره رسانه و خزر

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: خانه مطبوعات گیلان یکی از اولین خانه‌های مطبوعات کشور است که در دهه ۶٠ با حضور تعدای از پیشکسوتان مطبوعات این استان تشکیل شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر، روز پنجشنبه (٢۴ مرداد ٩٨) با حضور مصطفی کواکبیان مدیرعامل اتحادیه خانه‌های مطبوعات کشور، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، احمدی لاشکی نماینده نوشهر و جمعی از مسوولان و اصحاب قلم و رسانه سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان در نمک‌آبرود چالوس برگزار شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در این مراسم درخصوص تعداد رسانه‌های استان اظهار کرد: گیلان ٢١۴ نشریه مکتوب، ١۶٠ پایگاه خبری و ١٩ نشریه الکترونیک دارد.

کریم خورسندی با بیان اینکه حدود هزار فعال رسانه‌ای و خبرنگار در گیلان فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ٢٢٠ خبرنگار و فعال رسانه‌ای استان در سامانه خانه مطبوعات کشور ثبت‌نام کرده‌اند و مدارک آنها تأیید شده است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان یکی از اولین خانه‌های مطبوعات کشور است که در دهه ۶٠ با حضور تعدای از پیشکسوتان مطبوعات این استان تشکیل شد، تصریح کرد: پس از تشکیل خانه مطبوعات گیلان در سال ١٣۶٨، اولین اساسنامه خانه‌های مطبوعات نیز در سطح کشور به وسیله پیشکسوتان روزنامه‌نگاری گیلان به نگارش درآمده  است.

به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان؛ اساسنامه فعلی خانه‌های مطبوعات بر گرفته از شاکله همان اساسنامه می‌باشد و این مبین اهمیت مطبوعات در گیلان است.

خورسندی افزود: خانه مطبوعات گیلان در سال ١٣٧٢ نیز صاحب خانه شد و برای خرید ساختمان در آن زمان ٣٠٠ میلیون ریال هزینه شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از پایان مشکلات مالیاتی خانه مطبوعات گیلان که به دلیل عدم آگاهی از قوانین اظهارنامه مالیاتی در گذشته پیش آمده بود، خبر داد و خاطرنشان کرد: مشکلات پیش آمده پس از دو سال تلاش هیئت مدیره این موسسه و مساعدت استاندار گیلان و سایر مسئولان مرتبط پایان یافت.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از عدم حضور خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گلایه کرد و گفت: انتظار می‌رفت ایشان با توجه به قولی که داده بودند، دعوت اتحادیه خانه‌های مطبوعات شمال کشور را اجابت می‌کردند و در مراسم حضور می‌داشتند.

خورسندی در ادامه گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده طی دوره اخیر توسط هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات گیلان، برگزاری اولین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی همزمان با روز قلم و با حضور دکتر نوبخت بود.

وی افزود: همچنبن توانستیم اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری را با کمک شهرداری رشت برگزار کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: با مساعدت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری سازمان برنامه و بودجه استان گیلان، با توجه به گرانی کاغذ در ابتدای امسال، رقمی معادل ٢٣٠ میلیون تومان برای رفع مشکلات مالی نشریات استان اختصاص یافته است.

خورسندی در پایان از تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری با هدف افزایش سواد رسانه‌ای خبرنگاران این استان، اضافه کرد: با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دوره مقدماتی آموزش روزنامه‌نگاری در پنج هفته و با حضور ۵٠ خبرنگار گیلانی برگزار شد.

پنج نفر از اصحاب رسانه گیلان در جشنواره رسانه‌ای خزر حائز مقام شدند که در این مراسم تجلیل شدند.

مهدی حسین‌نژادی از خبرگزاری مهر مقام دوم بخش گزارش تحلیلی، سعید خاوری‌نژاد از پایگاه خبری دیار میرزا و حمیدرضا زیرک دیدار از روزنامه خزر مقام دوم و سوم بخش مقاله، آرش جوهری از پایگاه دیار میرزا مقام اول بخش ویژه (خزر) و حمیدرضا علیپور از خبرگزاری شبستان مقام دوم بخش عکس را کسب کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3343

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: