رسانه ها چشم بیدار شهرداری هستند

باز باران خبر/ سرویس شهری: جلسه هم اندیشی شهردار رشت با مدیران مسئول روزنامه های گیلان عصر روز یکشنبه در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهندس عاطفی، مدیر روابط عمومی شهرداری رشت ضمن خیرمقدم به مدیران مسئول روزنامه های گیلان گفت: پس از انتصاب مهندس سید محمد احمدی به عنوان شهردار رشت این اولین جلسه رسمی رسانه ای ایشان می باشد که امیدواریم با ایجاد موقعیت های دیگر چنین جلساتی را با سایر رسانه ها استمرار ببخشیم.
وی افزود: خوشبختانه با توسعه فعالیت ها و فضای رسانه ای در استان و حضور روزنامه نگاران حرفه ای، فعالیت های خبرنگاران و جامعه رسانه ای در انعکاس عملکرد و کارکرد مجموعه شهرداری مثبت و مفید است و در این راستا با وجود فضای مجازی و رسانه های برخط و الکترونیک، رسانه های مکتوب نیز نقش مهم و تاثیرگذاری خود را همچنان در اختیار دارند و امیدوارم این روند مفید و مثبت رسانه ای گیلان برای توسعه کارها و فعالیت های شهرداری بیش از پیش مفید واقع شود.

در ادامه این جلسه مدیران مسئول روزنامه های گیلان نیز در خصوص موضوعات و مسایل مختلف شهر و مشکلات و تنگناهای موجود مطالب مهمی را بیان کردند که در جای خود مورد بررسی و استفاده قرار خواهد گرفت.
سپس شهردار رشت با اشاره به اینکه دستیابی به موفقیت بدون استفاده از خرد جمعی و مشاوره با اندیشمندان ممکن نخواهد بود گفت: همه ما دلسوز نظام، کشور، استان و شهر رشت هستیم و از آنجایی که بنده پذیرفته ام که در میدان عمل و در صحنه حضور داشته باشم با توجه به برنامه هایی که دارم قطعا آثار حضورم را به زودی خواهید دید.
مهندس سید محمد احمدی افزود: قصد دارم با انجام کارهای ماندگار و ارزشی به موفقیت عمومی دست یابم و در این راه باید با برنامه ریزی و زمانبندی مناسب بدان برسم.
وی اضافه کرد: شهر رشت با اینکه گفته می شود کلانشهر است اما به ظاهر کلانشهر نیست و هیچ علایم و نشانی از کلانشهر بودن را نمی توان در آن مشاهده کرد.
شهردار رشت خاطرنشان کرد: در آغاز کارم در شهرداری متوجه شدم که کار بسیار سختی در پیش است، چرا که شهرداری رشت میلیاردها تومان به افراد و پیمانکاران مقروض و بدهکار می باشد و این کارها را خیلی سخت و دشوار می کند!

مهندس احمدی اظهار داشت: طی ۴ ماه گذشته که در سمت شهردار فعالیت می کنم با برنامه ها و تدابیری که به وجود آورده ا م ابتدا آرامش را در شهر، بدنه اداری و کارکنان شهرداری ایجاد کرده و فشارها را نیز به جان خریده ام.
وی یادآور شد: موضوعات، مسایل و اسناد مجهول و مبهمی را تاکنون رصد کرده ام که خوشبختانه با همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی، استانداری و البته شورای شهر در صدد رفع آن ها می باشم.
شهردار رشت با بیان اینکه با عملکردم طی این چهارماهه اخیر وجدانم راحت است، تاکید کرد: میزان همکاری بعضی نهادها و دستگاه ها با شهرداری بسیار ضعیف است و حتی برخی ها در حق ما بی معرفتی نیز می کنند؛ چرا که در حریق و آتش سوزی که حدود دو ماه گذشته در شهرداری رشت اتفاق افتاده بود و خوشبختانه با تلاش همه عوامل از حریق و آسیب به ساختمان شهرداری جلوگیری کردیم اما بیمه آسیا که در بحث بیمه کردن شهرداری حضور دارد متاسفانه در حق ما کم لطفی و بی معرفتی کرده و تاکنون هیچ گونه خسارتی برای آسیب ها و ضرر و زیان های موجود پرداخت نکرده است.
مهندس احمدی همچنین در خصوص برداشتن نرده های خیابان امام در حد فاصل میدان توشیبا تا میدان فرهنگ نیز بیان داشت: متاسفانه در این زمینه مساعدت و همکاری های لازم از سوی برخی از مسئولان استان انجام نشد و هنوز جلسه شورای ترافیک استان تشکیل نگردیده و فقط مسئولان قضایی و خصوصا دادستان محترم استان در حمایت از اقدام ما همکاری و حمایت کردند؛ موضوع بسیار مهمی که پس از انجام آن رضایتمندی مردم و شهروندان به وضوح مشاهده شد و خصوصا اینکه ترافیک میدان مصلی به شکل چشمگیری کاهش یافت و هم اکنون تردد خودروها با کمترین میزان ترافیک و تنشی در این محدوده مهم شهری به سهولت انجام می شود.

وی اشاره کرد: البته شهر رشت نیازمند اقدامات و اجرای طرح های جدید عمرانی است تا از زیر فشار بار ترافیکی در اکثر نقاط خلاص شود و در این مسیر دو پروژه عمرانی را مدنظر دادیم که طرح آن را به شورا ارائه داده ایم و منتظر نظر شورا و دیگر مسئولان هستیم؛ طرح روگذر میدان امام حسین و میدان نیروی دریایی در کمربندی شهید مدرس در صورت اجرایی شدن می تواند در کاهش ترافیک این مسیر بسیار رهگشا باشد.
احمدی همچنین گفت: متاسفانه ما تاکنون از ظرفیت دکتر نوبخت به عنوان یک رشتی در راس سازمان برنامه و بودجه کشور به درستی استفاده نکرده و بهره لازم را نبرده ایم در حالی که این امکان وجود داشته و دارد و باید از این موهبت و ظرفیت برای توسعه شهر رشت به درستی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه های مهم عمرانی شهرداری رشت طرح زیرگذر میدان شهرداری رشت از طرح های حیاتی و بزرگ شهر است که در دو مسیر از جلوی پاساژ سالار در خیابان امام تا بازار روز در خیابان سعدی و از دهنه تختی در خیابان شریعتی تا ابتدای خیابان لاکانی می باشد که اگر در این راستا کمک کنند و مساعدت های لازم صورت گیرد این پروژه مهم خیلی زود عملیاتی و به بهره برداری خواهد رسید و بسیاری از مشکلات ترددی و ترافیکی رشت را برطرف خواهد کرد.
مهندس احمدی با بیان اینکه بودجه شهرداری در شان شهر رشت نیست اظهار داشت: بودجه ۱۲۴۰ میلیارد ریالی برای شهری مثل رشت بسیار کم و ناچیز است اما با کمال تاسف چون ظرفیت های افزایش آن در شهر رشت وجود ندارد باید به همین کم بسنده کنیم.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که بودجه شهرداری را محقق کنیم افزود: بخش مهم این بودجه صرف حقوق و دستمزد پرسنل می شود و باید در سایر امور و فعالیت ها از مابقی بودجه و استفاده از بخش خصوصی فعالیت های عمرانی را استمرار دهیم تا مشکلات را کاهش دهیم.
شهردار رشت با اشاره به اینکه رسانه ها چشم بیدار شهرداری هستند خاطرنشان کرد: از جامعه رسانه ای و خبرنگاران انتظار داریم در توسعه و تعالی شهر رشت دست ما را بگیرند و با تحلیل درست و اصولی مشکلات به کمک کارشناسان و مجریان شهری بیایند.
مهندس احمدی اضافه کرد: در زمینه زیباسازی شهری، شهرداری اقدامات خوبی در دست انجام و اقدام دارد که طی روزهای آتی ملاحظه خواهید کرد و در برنامه های کوتاه مدت قصد داریم با کارهای سطحی اعتماد مردم را به شهرداری برگردانیم؛ ما باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم و در صدد رفع مشکلات باشیم.
شهردار رشت در ادامه به تخریب ساختمان ۵ طبقه در خیابان رشتیان اشاره کرد و گفت: این مهم در شرایطی رخ داد که فشارهای زیادی روی شهرداری بود ولی ما با حمایت دستگاه های نظارتی، حراستی و قضایی اینکار را انجام دادیم؛ چون طبق نظر کارشناسان اگر زلزله ای حتی ۳ ریشتری در شهر رشت می آمد این ساختمان ۵ طبقه و ۱۰ واحده فرو می ریخت و فاجعه ای رخ می داد.
احمدی خاطر نشان کرد: برای کاهش بار ترافیک شهر در کوتاه مدت هیچ راهی نداریم و امکانات حمل و نقل عمومی مثل قطار شهری، منوریل و … نیز به زودی میسر نیست و فقط باید یک سری خیابان های جدید را در برخی از نقاط شهر بازگشایی کنیم که به زودی انجام خواهد شد. ضمن اینکه نصب دوربین های ترافیکی و امنیتی در صد نقطه شهری حداکثر تا خرداد ماه سال آینده انجام می شود.
شهردار رشت در خاتمه با بیان اینکه شهرداری رشت بسیار متمول و ثروتمند است گفت: با برنامه می توان شهر را توسعه داد و اقداماتی که در حال حاضر دنبال می کنم حتی اگر من هم نباشم ساختارسازی است و افرادی که پس از بنده نیز در این منصب حشور می یابند باید همین مسیر را بروند. شهرداری در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان فقط از ادارات و نهادهای دولتی طلب دارد که ۱۱۵ میلیارد تومان آن مربوط به آموزش و پرورش است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18879

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: