رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد؛

کلاهبرداری با ارسال پیامک دارای لینک

 

باز باران خبر: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: با وجود تاکیدات زیاد پلیس فتا در خصوص پیامک های جعلی دارای لینک، متاسفانه باز هم برخی از همشهریان در دام این گونه پیامک ها می افتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” رئیس پلیس فتای گیلان در خصوص این خبر اظهار داشت: در این نوع کلاهبرداری، مجرمین با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی لینک از قربانی خود می خواهند که روی لینک کلیک کند.

وی افزود: به محض کلیک کردن روی لینک توسط قربانیان دو کار شامل دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبین و پیامک های قربانی و هدایت کردن فرد قربانی به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام  فیشینگ انجام می شود.

سرهنگ نقی مهر ادامه داد: در روش دیگر زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک نماید به ظاهر یک اپلیکیشن دانلود می شود که در واقع یک نوع بدافزار است که با نصب آن فرد به صفحه پرداخت هدایت و در صورت ورود اطلاعات کارت بانکی توسط کاربر نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب فرد اقدام می نمایند.

رئیس پلیس فتای گیلان بیان داشت: آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، لذا به هموطنان توصیه می شود که به هیج وجه روی لینک هایی که توسط پیامک برای شما ارسال می شوند کلیک نکرده  و این را هم فراموش نکنید که پیامک های جعلی از شماره های شخصی ارسال می شوند و پیامک های ابلاغیه ثنا، پلیس راهور، پلیش پیشگیری، پلیس فتا و… با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.

سرهنگ نقی‌مهر  همچنین اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//cyberpolice.gov.ir و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌ رسانی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33159

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: