بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان از مرکز اجتماع درمان مدار استان

حموذ قاسم نژاد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از مرکز اجتماع درمان مدار گیلان ( Tc) و مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبود یافته بازدید کرد.

به گزارش باز باران خبر؛ در این بازدید، دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان ، دکتر مویدی رییس این مرکز نیز حضور داشتند که حاضران از بخش های مختلف این مرکز از جمله  واحد نانوایی و واحد بسته بندی حبوبات و  سوله ها بازدید کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در حاشیه این بازدید گفت امروزه اعتیاد مشکلی است که جوامع بشری را تهدید می کند و در سابق اعتیاد فقط سنتی بود اما هم اینک مواد مخدر صنعتی رواج زیادی یافته است.

محمود قاسم نژاد اظهار کرد متاسفانه مواد مخدر صنعتی که تنوع زیادی دارد در همه جوامع من جمله ایران گسترش یافته و باعث ناهنجاری های زیادی شده است.

وی افزود با توجه به این امر و‌مشکلات پیش آمده از ابتلای اقشار مردم به مواد مخدر صنعتی، باید اجتماع را با مبارزه با آین مواد بسیج کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بیان کرد بحثهایی در خصوص مقابله، مبارزه و درمان وجود دارد اما هدف ما اجتماعی کردن مبارزه است و تمامی افراد جامعه باید نسبت به آن آگاه و‌مطلع شوند تا چگونگی راه مبارزه و درمان آن در جامعه مشخص شود.

قاسم نژاد تصریح کرد: در تصمیمی که در شواری ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفته شد با توجه به افزایش معتادان متجاهری که داریم و افرادی که بهر دلیلی گرفنار اعتیاد شدند، باید درمان و‌مورد حمایت قرار گیرند که هم اینک نیز در یکی از این مراکز هستیم‌‌.وی اضافه کرد این افراد باید مدتی در مکانهای مجزای درنظرگرفته شده حضور یابند تا مراحل مداوا و سم زدایی روی آنها انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت این مکان نیز که یک بخش خصوصی است با هماهنگی با مدیرکل بهزیستی گیلان، دو سوله به ظرفیت ۲۵۰ نفر را به این مرکز اختصاص دادیم.

قاسم نژاد تاکید کرد خانواده های عزیز استان گیلان که بهر دلیلی یکی از افراد خانواده آنها گرفتار مواد مخدر می شوند آن فرد باید در مراکز متعددی که وجود دارد درمان و بازپروری شوند و در این مکانها نیز توانمدسازی شده و به آغوش جامعه بازگردند.

گزارش: سید حسین مجرد

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10403

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: