مردم در رعایت موازین بهداشتی پایبند باشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طی دو ماه اخیر ۲۵ نفر از همکاران بهداشت و درمان استان در راه خدمت شهید شدند، گفت: این شهدا از اعضای کادر بهداشت و درمان مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان بودند که به بیماران مبتلا به ویروس کرونا خدمات رسانی کردند.

به گزارش باز باران خبر، فردین مهرابیان، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی بهداشت، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۸ با هدف ارتقای سطح سلامتی کشورها تاسیس شد.

وی شعار روز جهانی بهداشت امسال را «از پرستاران و ماماها حمایت کنیم» دانست و افزود: پرستاران و ماماها در کنار کادر بهداشتی و درمانی به ویژه در شرایط شیوع کرونا، نقش مهم و بارزی در ارتقای سطح سلامتی جامعه دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طی دو ماه اخیر ۲۵ نفر از همکاران بهداشت و درمان استان اعم از پزشک، پرستار، ماما، بهورز، داروساز و کادر اداری بیمارستانی در راه خدمت شهید شدند، گفت: این شهدا از اعضای کادر بهداشت و درمان مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان بودند که به بیماران مبتلا به ویروس کرونا خدمات رسانی کردند.

مهرابیان از مردم خواست همچنان به رعایت موازین بهداشتی پایبند باشند و اضافه کرد: هرچقدر بیشتر نکات بهداشتی را جدی بگیریم در مبارزه با کرونا موفق تر خواهیم بود.

وی شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون را یکی از مهمترین نکات بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا شکست کامل ویروس کرونا در خانه بمانید، زیرا کار هنوز تمام نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در ادامه از غربالگری مادران باردار خبر داد و تصریح کرد: سلامت همه آحاد جامعه مهم است، اما مادران باردار و جنینشان خیلی نیازمند مراقبت هستند لذا مراکز بهداشت مادر و کودک را فعال کردیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31843

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: