مشکلات شهر رشت هرگز تمام نمی شود!

یادداشت/ مجید مصطفوی

به پایان سال نزدیک می شویم و برای اینکه حال دل ما خوب شود به وعده های مسئولین شهر و استان سلامی دوباره می کنیم.
اینکه ۱۴۰۱ سال تحول و توسعه شهر رشت خواهد بود به درستی اشاره شد و در آخرین روزهای سال بالاخره شهردار انتخاب شد و رشت سرانجام تحولی به خود دید!
توزیع عادلانه خدمات رسانی در تمامی مناطق شهر رشت به عینه مشهود است؛ جایی در مرکز شهر سراغ نداریم که چاله و چوله نداشته باشد! البته مشکلی نیست چون شهردار نداشتیم!
رفع معضلات ترافیکی؛ این مورد اصلا نیاز به اصلاح ندارد زیرا اکثر مردم با جمله “در ترافیک گیر کردم و دیر رسیدم” وقت شناسی خود را توجیه می کنند!
تعیین تکلیف محل دفن زباله در سراوان؛ با این گرانی و تورم مگر مردم زباله هم تولید می کنند؟!
در سفر رییس جمهور به استان گیلان ۵۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهررود اختصاص داده شده بود! حالا چرا شروع نمی شود؟!
راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ و هنر، اینم قشنگ بود. همین که عنوان شد جای شکرش باقی است!
هر ساله در ورودی و نقاط پر رفت و آمد شهر کسانی را می بینیم که در حال رنگ آمیزی جدول های معابر و سطوح شهری هستند.
چهار رنگ اصلی ( مشکی، قرمز، آبی و زرد) در فصل بهار به وفور در طبیعت یافت می شوند که این رنگ ها نیز خود تاثیرات چشمگیری بر روحیه و خلق و خوی انسان دارند. انتظاری که می رود این است که رنگ ها را فوتبالی نکنند و عادلانه رنگ قرمز و آبی را استفاده کنند!
… یک منبع آگاه در گفت‌وگو تلفنی گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت به اتهام رشوه دستگیر شد. این منبع آگاه کی هست که من نمی شناسم! بعد به این زنگ بزند به اون زنگ بزند بگوید که فلانی بعد از آزادی حتما باید استعفا دهد! پای خانواده شهدا را بیاورد وسط؛ یعنی چی؟!
اگر مجرم باشد که قانون هست و بر کسی پوشیده نیست که هیچ قانون و قاعده ای به کسی این اجازه را نمی دهد که او در طول زندگی خود مجاز به انجام خطا و اشتباه و یا گناه باشد!
چنان تمام خبرگزاری ها در بوق و کرنا کردند که فکر می کنید این اولین بار می باشد این اتفاق افتاده است؟
نه! این اتفاقات در رشت هرگز تمام نمی شود! مگر اینکه یک دگردیسی اساسی رخ دهد؛ مگر اینکه سکان شهر رشت دست صاحبان اصیلش باشد نه مهاجران غیر بومی!
در سال‌های گذشته هم چنین موردی داشتیم؛ دستگیری عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت به اتهام دریافت رشوه و تحصیل مال از راه نامشروع، ماموران این متهم ۴۸ ساله را در شهرستان فومن شناسایی و دستگیر کردند.
یاد یک شعار تبلیغاتی افتادم. “رشت یک رشتی اصیل می خواهد.”
…استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه مدیران استان گیلان باید پاسخگوی دانشجویان باشند، خواستم بگویم مدیران استان پاسخگوی خبرنگاران نیستند آن وقت چطور به دانشجو باید پاسخ دهند؟! این ذهنم را درگیر کرده است!
فقط خواستم به آقای استاندار بومی بگویم لطفا در این روزهای پایانی سال نیم نگاهی هم به خبرنگاران استان داشته باشید!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29838

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: