مدیر کل صمت گیلان:

پلمب ۷۸ مشاور املاک متخلف در رشت

 


 

 

 

باز باران خبر/ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت:طرح ساماندهی مسکن و مشاورین املاک وکافه های گیلان با قوت در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان بر اجرای طرح نظارتی ساماندهی مسکن و کافه ها تاکید کرد و گفت: این طرح با قوت تمام با بهره‌مندی از کلیه ظرفیت‌های نظارتی در سراسر گیلان در حال اجرا است و برخوردها جدی‌تر می‌شود و این بی‌نظمی و اعمال خودسرانه برخی از مشاورین املاک و کافه شاپ و تریاها قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به رصد و حضور بازرسین نهاد ریاست جمهوری به در استان به منظور اجرای مطلوب طرح ساماندهی مسکن عنوان کرد: کلیه روسای اتحادیه‌های مشاورین املاک استان قبل از برخوردهای نظارتی سایر دستگاه‌ها؛اقدام به خود نظارتی زیر مجموعه نمایند و نسبت به نظم دهی مشاورین املاک در نقاط مختلف به سرعت اقدام کنند.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان با فراخوان رئیس اتحادیه مشاورین املاک رشت در جلسه کمیسیون حساسیت و جدیت موضوع را تاکید کرد و گفت: رعایت چارچوب تعیین شده در هنگام فعالیت و خدمات دهی مشاورین املاک به صورت مداوم گوشزد شود و واحدهای صنفی مشاورین املاک حق ندارند مبایعه نامه دستی فاقد کد رهگیری صادر نمایند.

دکتر پورحیدری اخذ کارت مباشرت برای همکاران دارنده پروانه مشاورین املاک را الزامی دانست و عنوان کرد:دارنده جواز کسب مکلف است شخصاً در محل کسب خود حضور داشته باشد و اگر مباشر آن نیز کارت نداشته باشد با پلمب واحد مواجه خواهد شد همچنان که در شش ماهه امسال بیش از ۷۸ مشاور املاک در رشت پلمب شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم فعالیت ساختارمند کافه های رشت تاکید کرد و گفت: برخی از کافه ها در انواع مختلف، به صورت غیرقانونی و غیرمجاز در حال فعالیت هستند که شناسایی شده اند و پس از اخطار لازم؛ به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
به گفته رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان؛ صدور پروانه کافه ها با انواع مختلف دریک اتحادیه صنفی تجمیع و نظام مند خواهد شد تا به صورت متمرکز در چارچوب موازین حقوقی نظام صنفی؛ شیوه فعالیت و نرخ خدمات آنها به دقت رصد و نظارت گردد.
مدیر کل صمت گیلان همچنین با همراهی اعضاء جلسه به بررسی نرخ خدمات تعمیرکاران اتومبیل رشت پرداخت و اظهار داشت: لازم است نرخ پایه خدمات به صورت کارشناسی اعمال شود تا خدمت گیرندگان با بی‌نظمی در خدمات صنفی مواجه نشوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32875

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: