پیگیری هایم در زمینه فعالیت های فرهنگی جهادی است

  باز باران خبر – سکینه حسابی : رسول فرخی میکال نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در نشستی با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش های خبرنگاران  با اشاره به فعالیت هایی که در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل طی چند سال اخیر صورت گرفته، گفت: در ابتدای فعالیتم در حوزه نمایندگی ام آن چیزی که برای بنده حائز اهمیت بود یافتن نقاط ضعف و قوت شهرستان بود و پس از بررسی وضعیت، رفع معضلات بخش بهداشت و درمان و زیر ساخت های این حوزه  در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در اولویت قرار گرفت.

فرخی افزود : بر اساس اسناد توسعه دو شهرستان که با همکاری و هماهنگی نخبگان ، اساتید دانشگاه، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری  وسایر نهادهای ذیربط توسط دولت تهیه شده برای هر شهرستان با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ یک سند توسعه تهیه شده و بر  همین اساس  در شهرستان لاهیجان مقرر شد که دو بیمارستان تجهیز شود و یک بیمارستان جنرال در لاهیجان تاسیس گردد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و دو بیمارستان ادغام گردید و بیمارستان پیروز در زمان تحویل دارای مشکلات زیادی بود.

وی ادامه داد: اهمیت جایگاه شهرستان لاهیجان را از نظر بحث درمانی در شرق گیلان و غرب مازندران برای وزیر بهداشت وقت تشریح گردید و تلاش‌های زیادی انجام پذیرفت و نهایتا بیمارستان سید الشهدا به مرکز سرطان شناسی تبدیل  و بیمارستان ۲۲ آبان به عنوان جراحی محدود و ایجاد دو بخش قلب و سوختگی نیز  مورد بحث و بررسی قرار دارد که هنوز تحقق نیافته است و مشکلات بیمارستان پیروز تا حدودی حل شده و طی رایزنی با ارتش مبلغ  ۳۰ میلیارد تومان برای رفع معضلات این بیمارستان هزینه شد.

وی خاطر نشان کرد: بحث کلینیک تخصصی دندانپزشکی و سایر مواردی که شهرستان نیاز دارد در حال پیگیری است. اخیرا دستوری از سوی وزیر بهداشت صادر شده که اولین دستگاه MRI که وارد استان شود متعلق به لاهیجان خواهد بود؛ در شهرستان سیاهکل نیز در زمینه درمانی و بیمارستان تحولات خوبی صورت گرفته است. دیلمان نیز یک مرکز بهداشت فرسوده داشت که توانستیم در زمان وزیر پیشین بهداشت دستور بیمارستان محلی را اخذ کنیم و منتظر موافقت اصولی هستیم. همچنین در بخش خصوصی نیز برای بیمارستان میلاد تسهیلاتی اخذ شده و انشاالله در زمینه ایجاد بیمارستان قلب نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

فرخی در خصوص پروژه روگذر میدان گیل لاهیجان گفت: متاسفانه پروژه میدان گیل به حال خود رها شده بود که در ابتدای ورود بنده به عرصه نمایندگی شهرستان به این امر واقف شدم که باید پیگیر اعتبارات احداث این پروژه باشم و خوشبختانه پیگیری ها انجام شد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان  برای این پروژه اخذ و هم اکنون این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در ادامه در زمینه جاده سنگر- سراوان- سیاهکل گفت: متاسفانه این جاده به نام اتوبان اما به قتلگاه تبدیل شده که امروز تبدیل به یک جاده اصلی شده و اخیرا مسوولان را مجاب کردیم تا دستور ایجاد روشنایی این محور و زیر گذر را صادر کنند تا بخشی از مشکلات این جاده حل شود؛ متاسفانه این مسیر جاده ای است که بیشترین تلفات را داده است. نماینده مردم لاهیجان با اشاره به نامطلوب بودن جاده هایی روستایی لاهیجان در گذشته عنوان کرد: روستاها دارای جاده های نامطلوب بود و برازنده این شهرستان و شهر لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان نبوده و نیست و اعتبارات جاده های روستایی از محل اعتبارات استانی و به صورت قطره چکانی است.

پیگیری های متفاوتی تحت عناوینی نظیر  راههای شریانی و راههای غیر فرعی طی مذاکره با مسوولان صورت پذیرفت تا بتوانیم اعتبارات ملی خوبی اخذ کنیم  و خوشبختانه در خصوص جاده دریا رودبنه و جاده زمیدان که جز مطالبات مردم بود  اعتبار ملی  اخذ کردیم که ان شاءالله آسفالت آنها انجام خواهد شد.

فرخی در خصوص احداث مجتمع فرهنگی در لاهیجان گفت: قریب به ۲۰ سال پروژه مجتمع فرهنگی بلاتکلیف مانده بود و متاسفانه فرهنگی ترین شهرستان گیلان از نظر داشتن یک مجتمع فرهنگی مغفول بود،  با پیگیری های انجام شده اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شده که در دستور کار تکمیل قرار دارد و پیگیری های ما در این زمینه جهادی است.وی با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل اضافه کرد :هر جامعه ای باید شناخت دقیق از تاریخ خود داشته باشد و اگر اینگونه نباشد آن جامعه نمی تواند به سمت توسعه گام بردارد.

در همین راستا و در جهت آشنایی با تاریخ ، تشکیل همایش و کنگره حکومت آل بویه در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین شناخت و معرفی مفاخر لاهیجان و سیاهکل نیز از دیگر موارد است  و همایشی در این خصوص نیز برگزار خواهد شد و از مشاهیر و مفاخر شهرستان تقدیر می شود تا مردم این عزیزان را بشناسند و اعتباراتی نیز برای این دو همایش در نظر گرفته شده است. وی در ادامه در زمینه آب شرب عنوان کرد: در حوزه آب شرب ،حوزه برخورداری از آب شرب ۷۷ درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری برخورداری  ۷۵ درصد می باشد. از سوی دیگر در ۷۰ روستا در شهرستان لاهیجان و ۶۵ روستا در سیاهکل با تنش آبی مواجه هستند و متاسفانه برخی شاخص سازی ها سبب می شود که ما نتوانیم از منابع اعتباری برخوردار شویم. اخیرا پیگیری هایی از سوی بنده و درخواست از وزیر مربوطه صورت گرفته تا معضلات بخش آب مرتفع شود .

وی اذعان داشت: یکی از مسائل مهم و حساس این حوزه انتخابیه مساله آبندان ها است، اعتقاد دارم  لایروبی انهار و ایجاد آبندان های جدید باید با جدیت دنبال شود تا استفاده از سد سفیدرود به حداقل برسد. در سالهای اخیر رودخانه سفیدرود با توجه به سدهایی که در بالادست آن احداث شده و کمبود بارشها، جوابگوی مزارع استان ما نیست؛ خوشبختانه در حوزه لایروبی و احداث آبندان ها  اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و انشاالله در سال زراعی آینده کشاورزان مشکلی نخواهند داشت.

وی در خاتمه یاد آورشد: مقرر گردیده بود که در شهرستان سیاهکل دو سد دیسام و شمرود احداث شود و با پیگیری های انجام شده ، دستور تخصیص اعتبار مطالعات برای احداث سد شمرود انجام گرفته و در آینده شاهد اتفاقات مبارکی در منطقه دیلمان در این زمینه خواهیم بود؛ همچنین در خصوص پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه خود با احدی تعارف ندارم اما از مجرای قانونی ، تذکر در مجلس و به وزرا این موارد را مطرح می کنم و با توجه به مسؤولیتی که دارم  تمامی تلاشم بر این است که پیگیر و پاسخگو باشم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=27484

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: