بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شمال کشور نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است

باز باران خبر/ مدیرکل کتابخانه‌های گیلان از پیشرفت ۷۶ درصدی کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و گفت: این ابر پروژه فرهنگی شمال کشور برای افتتاح نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است.

پریسا کرمی با اشاره به آخرین وضعیت احداث کتابخانه مرکزی رشت اظهار کرد: کتابخانه مرکزی شهر رشت به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۱۵۳ مترمربع در دست‌ساخت است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی رشت افزود: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی‌تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده‌سازی کتاب است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های گیلان با بیان اینکه از عملیات کلنگ زنی کتابخانه مرکزی رشت در سال ۱۳۸۳ آغازشده، گفت: ساخت این کتابخانه از ۱۶ سال گذشته آغازشده و ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرمی با اذعان به اینکه برای احداث کتابخانه مرکزی رشت بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده، بیان کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور به ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با اشاره به پیشرفت بالغ‌بر ۲۰ درصدی احداث کتابخانه مرکزی رشت طی یک سال اخیر بیان کرد: این کتابخانه پیش از بازدید معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آبان ماه سال ۱۳۹۸ تنها ۵۶ درصد پیشرفت فیزیک داشت که پس‌ازاین بازدید و امروز به ۷۶ رسیده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های گیلان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت در صورت بهره‌برداری می‌تواند به نیاز دوستداران حوزه کتاب در شهر رشت پاسخ دهد، تصریح کرد: این کتابخانه با داشتن بخش‌های مختلف همانند گویا و بریل، سالن‌های مطالعه اختصاصی برای پژوهشگران، سالن‌های مجزای مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش مستقل کودک، نوجوان، بخش مجزای مرجع، امانت و مخازن کتاب و نیز سالن‌های اجتماعات و جلسات از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برخوردار است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17699

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: