ضرورت احداث پل جدید در موازات پل فعلی شهر ماکلوان

باز باران خبر – مریم زارع درخشان: شهردار ماکلوان از وضعیت نامناسب و نشست پل ورودی این شهر به دلیل برداشت بی رویه شن از بستر رودخانه در سنوات گذشته ابراز نگرانی کرد و بر ضرورت احداث پل جدید در موازات پل فعلی تاکید داشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ماکلوان ”حیدر ثریا محقق دوست” در جلسه ”بررسی نقاط حادثه خیز شهرستان فومن” که در دفتر کار فرماندار برگزار شد با تشکر از پیگیری موضوع نشست پل ورودی ماکلوان توسط “موسی فکور پاشاکی” اظهار کرد: وضعیت پل ورودی شهر ماکلوان خراب بوده و مناسب نیست و با توجه به حجم بالای تردد وسایل نقلیه که بخش زیادی از آن گردشگران در حال عزیمت به ماسوله و برگشت از این شهر می باشند ، مرمت پل در اسرع وقت ضروری است.

وی خطاب به فرماندار و حاضرین در جلسه با تاکید بر این که مرمت پل کفایت نمی کند، بر ضرورت احداث پل جدید در موازات پل فعلی تاکید کرد و تصویب و اختصاص اعتبار مناسب برای ساخت این سازه هزینه بردار در جلسه آینده کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن را مورد تاکید ویژه قرار داد.

محقق دوست با اشاره به دستور کار قرار داشتن و پیگیری ویژه ثبت شهر ماسوله در فهرست جهانی یونسکو از سوی مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری که سبب جذب گردشگران بیشتری می شود ، تصریح کرد : ۵ کیلومتر از مسیر عبور و مرور گردشگران برای ایاب و ذهاب به ماسوله از وسط بلوار اصلی شهر ماکلوان می گذرد که نعمت و نقمت (عذاب) محسوب می شود.

شهردار ماکلوان با اشاره به عدم امکان بهره مندی این شهر از کمربندی و تردد بسیار زیاد وسایل تقلیه از بلوار مرکزی و اصلی شهر ،راهکار قانونی برای ترمیم روکش آسفالت در پاره ای از نقاط را با همکاری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان گیلان عنوان کرد و به رایزنی شهرداری با این دستگاه اجرایی و هم چنین پیگیری نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی برای تحقق هر چه زودتر این درخواست اشاره کرد. وی به نصب ۸ دوربین بسیار با کیفیت در میدان اصلی شهر ماکلوان که ۴ دوربین برای پلاک خوانی وسایل نقلیه و مابقی جهت پایش محیطی اشاره کرد و متذکر شد: یک پایه در سر پل ورودی شهر جهت نصب ۶ دوربین توسط شهرداری استقرار یافته و به زودی دوربین های مورد نظر نصب می گردد؛ ضمن این که یک پایه دوربین به سمت خانوانه نصب گردیده و در آینده کار تجهیز ۴ دوربین صورت می پذیرد.

فرماندار فومن نیز با استماع سخنان شهردار ماکلوان از ابراز نگرانی وی در خصوص نشست و وضعیت پل ورودی شهر قدردانی و بر اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان گیلان برای مرمت این سازه دارای تردد بالا اشاره کرد.

موسی فکور پاشاکی با انتقاد از برخی پیمان کاران که فقط دنبال کسب منافع خودشان هستند ،در تبیین این موضوع به برداشت بی رویه و بی رحمانه شن و ماسه و در نتیجه پائین آمدن سطح رودخانه و عبور آب از زیر پایه های پل ماکلوان و وضعیت خطرناک این سازه اشاره کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28221

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: